Chatbot EMA
5 skvělé

To, co Facebook prodává, jste vy

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
37 0 7
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

aféra
Aleksandr Kogan
analýza dat
Cambridge Analytica
dezinformace
facebook
skandál
velká data
volby

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 12. 04. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslav Mašek 12.4.2018

Komentář

Další zajímavé zdroje k tomuto tématu:


https://www.respekt.cz/tydenik/2018/13/jak-vyrobit-volice


https://www.lupa.cz/clanky/cambridge-analytica-je-jen-spickou-ledovce-je-tu-zacatek-konce-facebooku/

E Kocourek 14.4.2018

Komentář

"My sami" rozhodně nejsme artiklem, který Facebook prodává, a pokud "mediální gramotnost" něco takového hlásá, svědčí to o jejích "kvalitách". Jakož i o úrovni protlačovatelů údajné mediální gramotnosti.


Facebookovým artiklem nejsme "my sami", ale pouze informace, které o sobě poskytneme. A tyto informace mohou být pro případné prodejce bezcenné, pokud se uživatel Facebooku (a obecně Internetu) bude chovat jen maličko opatrně. Například používat několik identit a důsledně oddělovat činnosti, které pod tou kterou identitou provozuje. Jiná identita na komunikaci učitele se studenty, jiná identita na politickou aktivitu, jiná identita pro obchodní činnost (např. nákupy přes Internet), a zcela jiná identita pro profesionální kariéru.


Bývalo snadné a pohodlné oddělit i různé finanční aktivity, když ještě existovaly anonymní platební karty. Ale moudrý český stát v rámci války proti vlastním obča..., totiž pardon, v rámci války proti teroristům a na befel z Brusele anonymní platební karty zakázal. Takže nezbývá než většinu plateb provádět cash při převzetí zakoupeného zboží. Nebo zadarmo dodávat zboží cambridgeským analytikům.

Bořivoj Brdička 14.4.2018

Komentář

Pomalu mi už zase s panem Kocourkem dochází trpělivost. Doporučuje něco, co je v rozporu etikou učitele. Osobnost učitele nutně musí být kozistentní. To znamená, že si nemůže dovolit vystupovat v online světe jako několik různých osobností. Musel by mít dokonalé hackerské znalosti, ale to není hlavním důvodem proti. Tím je potřeba působit výchovně na své okolí. Jak známo, právě příklad vychovává nejvíce, děti se učí převážně nápodobou. Snaha anonymizovat svou online činnost je vedena cílem dělat věci, za něž nechce dotyčný převzít zodpovědnost. Představte si, jak by pak vypadal učitel, jehož inkognito by bylo prozrazeno!

E Kocourek 15.4.2018

Komentář

Z etiky učitele tedy vyplývá, že učitel má vychovávat studenty příkladem své politické činnosti - alespoň podle pana Brdičky. Pokud si někdo nevšimnul nebo zapomněl, současná česká společnost je nesmiřitelně rozdělena, VK senior tu situaci výstižně nazval "studená občanská válka". Útlocitně nazvu protivné tábory "pokrokáři" a "staromilci". Ať už je učitel pokrokář nebo staromilec, neshodne se v politickém názoru s rodiči některých studentů - pravděpodobnost odhaduji asi tak na 25 %. Pokud se bude snažit politicky vychovávat děti takových rodičů, bude docházet k situacím ... které ponechám představivosti pana Brdičky.


To totiž bude brnkačka proti jiným střetům. Etický učitel bude vychovávat studenty příkladem vlastní politické činnosti, a co když se neshodne v politickém názoru s vedením školy? Nechá ředitel-pokrokář učitele-staromilce nerušeně vychovávat studenty? Neboj se pejsku. A co když všichni učitelé se shodnou s vedením školy v politickém názoru, avšak názor zřizovatele bude jiný?


Snaha anonymizovat svou online činnost je vedena cílem dělat věci, do kterých nikomu nic není. Učitel není povinen "žít v akváriu".


Na rozdíl od pana Brdičky se domnívám, že politika do školy nepatří a učitel by některé věci se studenty vůbec neměl řešit - i za cenu, že konsistence jeho osobnosti utrpí (samozřejmě žertuji - český učitel je nucen dnes a denně skousnout mnohem horší věci nežli narušení konsistence). Don´t ask, don´t tell.

Bořivoj Brdička 15.4.2018

Komentář

O politice jsme sice nemluvili, ale nelze ji oddělit. Myslím, že odpověď je nasnadě. Pane Kocourku, domníváte se, že vaše politická angažovanost nemá na vaše žáky vliv?

E Kocourek 15.4.2018

Komentář

O čem jsme tedy mluvili, ne-li o politice?!?


Já napsal (14. 04. 2018 10:12) "Jiná identita na komunikaci učitele se studenty, jiná identita na politickou aktivitu, jiná identita pro obchodní činnost (např. nákupy přes Internet), a zcela jiná identita pro profesionální kariéru." -- Já tedy o politice rozhodně "mluvil".


O čem mluvil pan Brdička výrokem "Osobnost učitele nutně musí být kozistentní"? O online nákupu elektroinstalačního materiálu?


Těžko může mít na libovolné žáky vliv politická angažovanost, o které ti žáci nic nevědí.


 

Bořivoj Brdička 16.4.2018

Komentář

Doufám, že normální čtenář má už jasno. Važme si toho, že zatím konspirovat nemusíme a můžeme své názory veřejně sdělovat. Do třídy sice politika nepatří, co si myslím však žáci vědět mají. Řekl bych, že právě učitelé by měli jít příkladem a jiné názory svých kolegů tolerovat. I když právě u pana Kocourka jsem již někdy s touto ochotou v koncích. Tolerovat nelze někoho, kdo není ochoten k témuž.