Hodiny, hodinky – hrajeme si s časem
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.
I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.
čas
1
hodiny
1
matematická gramotnost
1
měření času
1
prvouka
1
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Pavlína Hublová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 05. 2018
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Jednotlivé výukové aktivity v sobě skrývají také potenciál pro rozvoj matematické gramotnosti.
Aktivita Hodiny činnostně nabízí žákům prostor pro přemýšlení o tom, jak zadání úlohy obměnit, aby bylo přiměřenou výzvou pro ostatní spolužáky. Zprovoznění "živých hodin" staví žáka hned před několik neobvyklých úkolů (jak vytvořit ručičky hodin, kolik žáků bude potřeba na vytvoření číslic ciferníku atd.), čímž je podporován rozvoj matematické gramotnosti nejen v oblasti hledání nových a neobvyklých řešení a dovednosti objasnit srozumitelně tato řešení spolužákům, ale i v oblasti využívání matematických symbolů a grafických forem pro popis vztahů.