Ptačí hnízda
Autor
                                                Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.
                                            Poskytovatel
                                                        
                                            Datum vložení
                                                4. 12. 2018
                                            
                                                 202 
                                                 1
                                                 0
                                            
                                        
      1x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
                                        Anotace
Rozvíjení tzv. funkční gramotnosti u žáků od počátků školní docházky patří mezi jeden z mnoha požadavků, které jsou kladeny na učitele v současné škole. Autoři v odborné literatuře předkládají různá pojetí a pohledy na pojem gramotnost. Mezi jinými se můžeme dočíst, že: „Gramotnost znamená ovládnutí různých druhů komunikace za účelem začlenění jedince v dané společnosti, pro jeho uspokojivé konání a bytí ve prospěch svůj i druhých. Jedná se o schopnost, která mu umožní řešit proměnlivé problémy denního života. S ohledem na společensko-ekonomické podmínky dané společnosti jsou vyžadovány různé stupně a druhy gramotnosti.“ [Doležalová, 2005, s. 14] Předkládaný text popisuje konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole a dává si za cíl ukázat jednu z možností, jak může učitel využít potenciálu vzdělávacího obsahu Českého jazyka a literatury k rozvíjení nejen čtenářské, ale i matematické a digitální gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
                                            Rozvíjení tzv. funkční gramotnosti u žáků od počátků školní docházky patří mezi jeden z mnoha požadavků, které jsou kladeny na učitele v současné škole. Autoři v odborné literatuře předkládají různá pojetí a pohledy na pojem gramotnost. Mezi jinými se můžeme dočíst, že: „Gramotnost znamená ovládnutí různých druhů komunikace za účelem začlenění jedince v dané společnosti, pro jeho uspokojivé konání a bytí ve prospěch svůj i druhých. Jedná se o schopnost, která mu umožní řešit proměnlivé problémy denního života. S ohledem na společensko-ekonomické podmínky dané společnosti jsou vyžadovány různé stupně a druhy gramotnosti.“ [Doležalová, 2005, s. 14] Předkládaný text popisuje konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole a dává si za cíl ukázat jednu z možností, jak může učitel využít potenciálu vzdělávacího obsahu Českého jazyka a literatury k rozvíjení nejen čtenářské, ale i matematické a digitální gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
                                            
                                        
                                                    čtení s porozuměním
                                                    1
                                                
                                                
                                                    Český jazyk a literatura
                                                
                                                
                                                    čtenářská gramotnost
                                                
                                                
                                                    digitální gramotnost
                                                
                                                
                                                    matematická gramotnost
                                                
                                                
                                                    PPUČ
                                                
                                        hodnocení
hodnocení
      1x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      1
    
  
                        Komentář může upravit pouze jeho autor.
                    
                hodnocení
hodnocení
      1x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      1
    
  Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
                    Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
                
            hodnocení
hodnocení
      1x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      1
    
  Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.
 - Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
 - Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
 - Datum vzniku: 16. 05. 2018
 - Umístění materiálu: -
 
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
 - Ročník: -
 - Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
 - Typ materiálu: článek
 - Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
 - Jazyk: Čeština
 - Otevřený zdroj: Ano
 
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay
      
        
        Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
    
          


Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.