Jak učím matematiku I
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Petr Němec
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 11. 12. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Hurá, zajímavý článek, to se něco nového dozvím, nějaký příklad dobré praxe...nalákal mě zajímavý název příspěvku. Jdu na to......celé jsem si to přečetl a vlastně jsem zklamaný, že jsem se nic, kromě známých věcí nedozvěděl.
Navíc mě pobavilo, jak je tu opět oblíbená fráze (rozuměj oblíbená u učitelů SŠ), že za vše špatné v matice mohou učitelé ze ZŠ (upřesněno z 2. stupně). Odkud berete informaci, že pro většinu žáků na 1. stupni je matematika oblíbená? Možná je to tak, že mám jen štěstí na matikáře kolem sebe, proto mě už nebaví a přijdou mi nefér ty kecy o špatných učitelích matematiky na ZŠ.
A pak následují dva příklady. Úravy výrazů na téhle úrovni mi vždycky přišly pro ZŠ dost mimo (kde tohle využijí v normálním životě??? Tedy kromě přijímaček na SŠ...) A kosinova věta, u které mi dojde, že i první příklad byl středoškolský, přijímačkám navzdory. Následuje chyba. Ano, natomhle je víceméně postavený konstruktivistický model učení, nejen pana Hejného, ale obecně. To už přece všichni učitelé taky ví a chápou ne?
Ale nejvíc mě zaujaly dva nápady z praxe (hurá, konečně něco kromě obvyklých teorií). Ano, jsou to úlohy na procenta, které jdou prodat i jinde, ale v zásadě je to pořád učivo sedmé třídy. Nepřestává mě překvapovat, jak si učitelé SŠ představují své kolegy ze základek. Podobné úlohy, kde vycházíme z praktických věcí, jsou součástí hodin matematiky samozřejmě. Ale koukněte na přijímačky - složený zlomek, pár dalších složitějších zlomků, úprava výrazů a navrch rovnici, kterou si 95% žáků ze slovní úlohy nesestaví ani náhodou... propojení podobných úloh se životem je prakticky nemožné :(
Je mi jasné, že je opravdu snadné podobný článek kritizovat, šel jste s kůží na trh, to oceňuji. Třeba bychom spolu našli shodu v tom, že jednotné přijímačky + povinná maturita z matematiky je hodně velká hloupost, hodná časů Marie Terezie či alespoň reálného sosialismu, nikoli 21. století. No nic, jdu na druhý díl, třeba něco pro sebe objevím...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.