Kyselost a zásaditost vodných roztoků
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Prezentace vymezuje pojmy kyselost a zásaditost vodných roztoků, zjišťování kyselosti a zásaditosti pomocí indikátorů, určení míry kyselosti nebo zásaditosti podle stupnice pH. Učební materiál klade důraz na samostatnou práci žáků, kteří řeší úkoly skupinově a zapisují do pracovního listu. Pro zvýšení názornosti je použita celá řada obrázků.
Prezentace vymezuje pojmy kyselost a zásaditost vodných roztoků, zjišťování kyselosti a zásaditosti pomocí indikátorů, určení míry kyselosti nebo zásaditosti podle stupnice pH. Učební materiál klade důraz na samostatnou práci žáků, kteří řeší úkoly skupinově a zapisují do pracovního listu. Pro zvýšení názornosti je použita celá řada obrázků.
fenolftalein
indikátor
kyselost
lakmus
neutrální roztok
stupnice pH
univerzální indikátorový papírek
zásaditost
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Vlastimil Vaněk
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 17. 06. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: prezentace
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Martin Rusek
18.6.2010
Komentář
Vážený pane kolego, opět bych chtěl vyjádřit obdiv nad pěkně zpracovaným tématem. Jelikož je kouzlem sdílení materiálů i možnost je vylepšovat podle připomínek ostatních, využiji svou příležitost. Jestli žáci n slidu 2 poznají zelí, budiž, co bych radil určitě vyměnit je obrázek octa. Opravdu doma používáte takto čirý roztok? Schválně se podívám v obchodě, myslím, že všude je spíš ten nahnědlý. Zbytečně tak oddělujeme téma od vlastní zkušenosti žáků. Druhá moje připomínka je k slidu 6. Používáte definici zásady v souladu s Arrheniovou teorií. Vzhledem k tomu, že se zrovna této teorie používá celkem zřídka, je to nepříliš povedené. Jinými slovy Brønsted je pro ZŠ asi nejvhodnější. Lewis přibyde v organice. Zvažte prosím úpravu materiálů. Těším se na další. Hezký den.

Tereza Hubená
11.11.2010
Komentář
Dobrý den,
materiály byly upraveny.
materiály byly upraveny.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.