10 zásad moderní školy podle Willa Richardsona a Bruce Dixona
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 27. 02. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Přeji autorovi, aby si užil tu svou propagaci firemních produktů a nápadů EML. Třeba si přitom připadá jako opravdový mlamoj.
Jen se obávám, zda pan autor domýšlí možné následky takovéto propagace. Běžný čtenář samozřejmě rozpozná, které nápady jsou jenom diskutabilní, které jsou nerealizovatelné v Česku, které jsou pravděpodobně nerealizovatelné v nám známých zemích a které nápady jsou prostě plácnutí do vody. Ale ministeriálové a zákonodárci (obecně vrchnost) tuto schopnost nemají! Třeba se jim mezi těmi nápady nějaký zalíbí - čím větší nesmysl, tím lépe! - a třeba si také budou chtít připadat jako mlamoji, a bum prásk - bude tu nový zákon a od českých učitelů se bude chtít, aby ty nápady implementovali na českých školách.
Abych nekritizoval neadresně, uvedu příklad nápadu v Česku nerealizovatelného. Jde o bod 9, kde se navrhuje "umožnit žákům na řízení školy se podílet". V Česku se žáci nemohou podílet na řízení školy, když se na řízení školy nemohou podílet ani učitelé. (Jak jsou na tom s tím podílením ředitelé nevím, ale jsem dost skeptický. Smí ředitel na své škole zakázat propagaci zeleného náboženství?) Samozřejmě za "podílení se na řízení školy" nepovažuji rozhodování, zda se kabinet vymaluje bíle nebo žlutě.
A k dalším bodům:
Ad 2) Škola že má zprostředkovat "pochopení nového uspořádání světa, v němž budou žáci žít" ? A on někdo to nové uspořádání zná? Ví dnes někdo, jaké budou následky brexitu? Dojde vzápětí k czexitu? A ne-li vzápětí, kdy tedy?
Ad 3) Tenhle bod je přímo studnice nesmyslů! Tak prý "[student] má většinou jen minimální prostor pro to, aby mohl vlastní vzdělávání ovlivňovat." -- Silně subjektivní tvrzení! Osobně to vidím opačně - jde jen o to, který student si troufne a který student má jasné představy. A dále prý "Je třeba orientaci změnit z předávání hotových odpovědí na hledání odpovědí na otázky." -- Takový učitel řemesla, třeba programátorského řemesla, nesmí nechat svoje studenty tápat! Musí jim nejdříve ukázat "dělá se to takhle". A k tomu jim může připomínat "existuje víc správných postupů, zkuste si to vymyslet po svém".
Ad 5) "Prezentovat své myšlenky" je něco úplně jiného než "řešit problémy". Prezentovat své myšlenky dokáže kdejaký neumětel. A co znamená "měnit svět k lepšímu" nikdo neví.
Ad 8) "Změny se prosadí a budou nevratné." -- Tohle ať někdo dokáže! (Jako, ať vymyslí důkaz!) Tedy, ono přesně takhle to funguje s těmi nejpitomějšími nápady zákonodárců v demokracii. Ale přece není celý svět jenom demokratická politika.

Komentář
Většinou na výpady pana Kocourka reaguji. Tentokrát to považuji za zbytečné - "čtenář samozřejmě rozpozná ...".

Komentář
Musím tentokrát přiznat, že jsem se mýlil. Ve snu by mě bylo bývalo nenapadlo, že ten kurz, který doporučuji v závěru, bude placený, notabene že bude po "velké slevě" stát $US795. Viz Change.school.
Bylo mi divné, proč na mé oznámení o tom, že jim dělám reklamu, pánové nereagovali. Už to chápu. Nejsme jejich cílová skupina. Omlouvám se!
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.