Sherry Turkle: Mluvme spolu!
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 14. 11. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Že přerušili svou poslední přímou sociální interakci pohledem na mobil? To je přece ale úplně obyčejné hulvátství, a s technologiemi to nemá NIC společného. Důkaz? Takovéto hulvátství fungovalo dávno před nástupem technologií - akorát že přerušovací pohled nebyl směřován na mobil, ale na hodinky.
Další pseudo-problém: "To však není skutečná diskuze, ale pouhá transakce." -- A co má být? Cílem není diskuse pro diskusi, ale výsledek té diskuse - ujasnění si stanovisek, nebo vyřešení nějakého problému. Lze-li k ujasnění nebo k řešení dospět výměnou e-mailů, není (rozumný) důvod trvat na diskusi.
Kdo je zastáncem diskuse? Neschopní šéfové, kteří nedokážou do e-mailu srozumitelně naformulovat, co chtějí, a proto kvůli každé prkotině svolávají porady. A dohnáno do extrému, "demokratičtí" politici, kteří trvají na tom, aby se o každém nesmyslu dlouhé měsíce žvanilo a žvanilo, když na sdělení stanoviska e-mailem by průměrně schopnému (svádí to napsat "foxteriérovi", ale ne) poslanci stačilo deset minut. Chápu - mohlo by se ukázat, že žádné stanovisko nemá. Inu, to jsou ty výhody diskuse ...
"Mají-li studenti při výuce v ruce mobil či na lavici počítač, brání v soustředění nejen jim samotným, ale i nejbližšímu okolí." -- Velice odvážné tvrzení! Existuje pro ně nějaký důkaz? A funguje to tak i ve firmách? V takovém softwarehousu sedí v kanceláři nějakých pět programátorů, každý z nich má před sebou počítač a pracuje na něm, při tom s kolegy programátory (často) vesele konverzuje, a on tam někdo někomu brání v soustředění? Vtip roku!
"Přímý kontakt mezi učitelem a žákem nelze ničím nahradit." -- Souhlas. Neboť učitel je pro studenta (jediným!) důvěryhodným zdrojem informací. Jenže nikde není řečeno, jak velký podíl na komunikaci by měl ten přímý kontakt představovat.

Komentář
Hezky jsme si vyměnili role. Já obhajuji přímý kontakt a pan Kocourek ten online. Říkám si, jak chytré ode mě bylo, že sděluji názory jiných (v tomto případě jedné z nejslavnějších světových psycholožek a bývalé manželky Seymoura Paperta). Mé vlastní názory by jistě bylo mnohem snazší zpochybnit!

Komentář
Výměna rolí s panem Brdičkou? Takže odnynějška bude pan Brdička sledovat, zda články neobsahují evidentní nepravdy, a upozorňovat, když nesmysly v článcích budou příliš do očí bijící.
A já budu propagovat jednou to a jindy pravý opak, jednou sociální sítě a podruhé osobní promluvy z očí do očí, dnes doporučovat vlastnoruční vybavování studentů technikou podle principu BYOD, zítra naléhat, aby všichni studenti měli zařízení přesně stejné a aby ho měli úplně všichni, aby nedejbože nebyl někdo znevýhodněný.
Čekají nás zajímavé časy ...

Komentář
Je to milé, mít takového kocourka, který vidí všechny nepravdy a nezapomene nám je omlátit o hlavu. Děkujeme!
Přesto toho, pane Kocourku, nenecháme. To by bylo snadné. Nevím, co byste si počal?

Komentář
Studie McDanielse pro zde popisovaný typ rušení při kontaktu s lidmi (vyvolané technologiemi) zavádí pojem "technoference". Myslím, že ho budeme používat.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.