Bonnie Stewart – digitální pedagožka sociálních sítí
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 07. 11. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Kognitivní disonance je termín používaný v sociální psychologii od r. 1957 (https://wikisofia.cz/wiki/Kognitivn%C3%AD_disonance). Zde je tedy přejatý.
Komentář
Zdá se, že se to točí kolem Bandury. To už bychom pak měli být na trochu pevnější půdě. Tak jako tak skoro ve všech případech nakonec zjistíte, že vše někdo již vymyslel dříve. Dík!
Komentář
Děkuji panu autorovi za zdařilou ukázku zavádějící propagandy konektivistů. Světově uznávaná expertka na výukové využití sociálních sítí s kvalifikací filosofky si samozřejmě může žvatlat cokoli jí slina na jazyk přinese, ale informatik musí to non sequitur zpozorovat na první pohled.
O co jde? Je třeba připravovat žáky na budoucnost - nu, na tom se mohou s konektivisty shodnout i normální lidé - a používat k tomu digitální technologie - tomu rozhodně fandím. To znamená ...
Co že to znamená? Z dlouhatánského seznamu v článku jenom minimum. Učit žáky pracovat s technologiemi - ano. Vyvolávat zájem žáků a posilovat jejich vůli je správné, ale s předchozím to nesouvisí. A zbytek je už pouhé fantazírování konektivistické aktivistky. Zejména: měnit a propojovat výukové aktivity, publikovat to, co děti dělají, jít směrem k otevřeným, sítí podporovaným, na žáka orientovaným postupům.
Komentář
Asi budeme muset napsat Lin Edu TV, aby přijeli natočit rozhovor s panem Kocourkem.
Komentář
Bořku, pročetl jsem namátkou několik komentářů podepsaných E Kocourek. Po přečtení http://inict.blogy.rvp.cz/2016/04/30/inovace-ict-kurikula/#comment-17 jsem dospěl k přesvědčení, že reagovat nemá smysl.
Komentář
Já přece nereaguji kvůli panu Kocourkovi, mé komentáře směřují k těm, kteří potřebují pochopit souvislosti. Jinak bychom museli diskuze zrušit.
Komentář
Ad Bořivoj Brdička, 8.11.2016,23:02: Podle mne, pane doktore, tato vaše reakce na komentář dr. Kocourka je poněkud od věci. Spíše bych očekával nějaké argumenty ukazující případné nesprávnosti v jeho tvrzení v uvedeném komentáři.
Komentář
Pane Maršáku, na "fantazírování konektivistické aktivistky" reagovat jinak neumím, i když samozřejmě musím připustit, že i něco takového může být pro švédskou vzdělávací televizi zajímavé. Sám jsem též kdykoli ochoten fantazírovat. Pokud to většina nepřijme, jistě se na nic víc nezmůžeme.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.