5 skvělé

Bonnie Stewart – digitální pedagožka sociálních sítí

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4.12.2018
0 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Alec Couros
Bonnie Stewart
cognitive dissonance
EML
Jim Groom
návodnost
pedagogika nejistoty
Pracovat nahlas
sociální sítě

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 11. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 7.11.2016

Komentář

Kognitivní disonance je termín používaný v sociální psychologii od r. 1957 (https://wikisofia.cz/wiki/Kognitivn%C3%AD_disonance). Zde je tedy přejatý.

Bořivoj Brdička 7.11.2016

Komentář

Zdá se, že se to točí kolem Bandury. To už bychom pak měli být na trochu pevnější půdě. Tak jako tak skoro ve všech případech nakonec zjistíte, že vše někdo již vymyslel dříve. Dík!

E Kocourek 8.11.2016

Komentář

Děkuji panu autorovi za zdařilou ukázku zavádějící propagandy konektivistů. Světově uznávaná expertka na výukové využití sociálních sítí s kvalifikací filosofky si samozřejmě může žvatlat cokoli jí slina na jazyk přinese, ale informatik musí to non sequitur zpozorovat na první pohled.


O co jde? Je třeba připravovat žáky na budoucnost - nu, na tom se mohou s konektivisty shodnout i normální lidé - a používat k tomu digitální technologie - tomu rozhodně fandím. To znamená ...


Co že to znamená? Z dlouhatánského seznamu v článku jenom minimum. Učit žáky pracovat s technologiemi - ano. Vyvolávat zájem žáků a posilovat jejich vůli je správné, ale s předchozím to nesouvisí. A zbytek je už pouhé fantazírování konektivistické aktivistky. Zejména: měnit a propojovat výukové aktivity, publikovat to, co děti dělají,  jít směrem k otevřeným, sítí podporovaným, na žáka orientovaným postupům.

Bořivoj Brdička 8.11.2016

Komentář

Asi budeme muset napsat Lin Edu TV, aby přijeli natočit rozhovor s panem Kocourkem.

Janek Wagner 9.11.2016

Komentář

Bořku, pročetl jsem namátkou několik komentářů podepsaných E Kocourek. Po přečtení http://inict.blogy.rvp.cz/2016/04/30/inovace-ict-kurikula/#comment-17 jsem dospěl k přesvědčení, že reagovat nemá smysl.                                                                   

Bořivoj Brdička 9.11.2016

Komentář

Já přece nereaguji kvůli panu Kocourkovi, mé komentáře směřují k těm, kteří potřebují pochopit souvislosti. Jinak bychom museli diskuze zrušit.

Jan Maršák 9.11.2016

Komentář

Ad Bořivoj Brdička, 8.11.2016,23:02: Podle mne, pane doktore, tato vaše reakce na komentář dr. Kocourka je poněkud od věci. Spíše bych očekával nějaké argumenty ukazující případné nesprávnosti v jeho tvrzení v uvedeném komentáři.

Bořivoj Brdička 9.11.2016

Komentář

Pane Maršáku, na "fantazírování konektivistické aktivistky" reagovat jinak neumím, i když samozřejmě musím připustit, že i něco takového může být pro švédskou vzdělávací televizi zajímavé. Sám jsem též kdykoli ochoten fantazírovat. Pokud to většina nepřijme, jistě se na nic víc nezmůžeme.