Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Sylvie Doláková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 09. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Dobrý den, osobně učím na osmiletém, tedy více méně navazuji na Vámi popsanou fázi 1. stupně. Namísto lízátka v případě \"θ\" už tedy mohu žákům říkat, aby vyslovili \"s\" a vystrčili špičku jazyka (a v případě \"ð\" zkombinovali \"dz\" a špičku jazyka). \"æ\" se mi dobře učí porovnáním výslovností slov bat, bet a but, a na \"ə\" jdu přes člen neurčitý (a boy), který už víceméně všechny děti nastupující na gympl umí.
Také se mi poměrně osvědčuje nutit studenty, aby se naučili 4 výše zmíněné zvuky (plus dvojtečku pro dlouhou samohlásku a tečku pod přízvučnou slabikou) foneticky zapsat. Zbylé zvuky (č, š, dž...) je možné postihnout českou abecedou. Samozřejmě se kroutí a nejdřív jim to nejde, ale ve výsledku je to velmi efektivní - když má někdo potíže jisté slovo vyslovit, napíšu ho na tabuli a hned to jde.
Váš článek (a určitě i webinář) je velmi zajímavý. Dovolil jsem si pokusit se přiblížit, jak je to možné dělat u starších dětí. S úctou , š.d.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.