5 skvělé

Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?

Autor
Sylvie Doláková
Datum vložení
4.12.2018
3 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

cizí jazyk
gramatika
výslovnost
webinář

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Sylvie Doláková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 23. 09. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Šimon Daníček 15.10.2019

Komentář

Dobrý den, osobně učím na osmiletém, tedy více méně navazuji na Vámi popsanou fázi 1. stupně. Namísto lízátka v případě \"θ\" už tedy mohu žákům říkat, aby vyslovili \"s\" a vystrčili špičku jazyka (a v případě \"ð\" zkombinovali \"dz\" a špičku jazyka). \"æ\" se mi dobře učí porovnáním výslovností slov bat, bet a but, a na \"ə\" jdu přes člen neurčitý (a boy), který už víceméně všechny děti nastupující na gympl umí. 


Také se mi poměrně osvědčuje nutit studenty, aby se naučili 4 výše zmíněné zvuky (plus dvojtečku pro dlouhou samohlásku a tečku pod přízvučnou slabikou) foneticky zapsat. Zbylé zvuky (č, š, dž...) je možné postihnout českou abecedou. Samozřejmě se kroutí a nejdřív jim to nejde, ale ve výsledku je to velmi efektivní - když má někdo potíže jisté slovo vyslovit, napíšu ho na tabuli a hned to jde.  


Váš článek (a určitě i webinář) je velmi zajímavý. Dovolil jsem si pokusit se přiblížit, jak je to možné dělat u starších dětí. S úctou , š.d.