Chatbot EMA
5 skvělé

Desatero SKAV a technologie

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
29 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Desatero o vzdělávání
digivzdelavani
charta
kompetence pro 21. století
rozvoj školství
SKAV
vzdělávací technologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 03. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 7.3.2016

Komentář

Mám na pana autora dva dotazy:


1) Když v bodě 9. píše "společnou péčí všech", koho míní tím "všech"?  Třeba oněch 23 různých organizací působících v našem školství? Nebo všech učitelů? Nebo všech obyvatel Česka?


2) Jak odhaduje pravděpodobnost, že jeho předpoklad bude splněn (tedy že společnou péčí všech bude vytvořeno kýžené prostředí)? A v jakém časovém horizontu?

Bořivoj Brdička 7.3.2016

Komentář

Na obě otázky je odpověď nasnadě. Nejsem autorem bodu 9 Desatera, jsem ale schopen ho vyložit. Na tom, jak bude vypadat vzdělávací prostředí v této zemi (nebo i na světě) mají podíl zcela všichni. Členové SKAV zde předkládají svou obecnou vizi, kterou se zavazují naplňovat. Samozřejmě si všichni uvědomujeme, že jsou naše možnosti omezené a síly slabé. Já sám jsem pesimistou, takže neočekávám brzké dosažení kvalitního vzdělání pro každého. Tímto ale dávám na vědomí, jak se hodlám chovat a co asi budu dělat.
Co vy, pane Kocourku?

E Kocourek 8.3.2016

Komentář

Co já, pane Brdička? Stručně: já vám to budu mařit.


Pokud vy a váš spolek nechápete nesmyslnost vašeho bodu 9., těžko pochopíte nebezpečnost a škodlivost ostatních vašich tezí.  Třeba že "interakce v kulturně, sociálně, věkově i jinak různorodé skupině (učení) napomáhají". Je tam jedna další podmínka, na kterou vy a vám podobní zapomínáte - že účastník učení v oné různorodé skupině s tím musí (alespoň rámcově) souhlasit. Pokud mu v různorodé skupině jde o zdraví, o majetek nebo rovnou o život, případné učení bude zaměřeno poněkud jednostranně. Péčí MŠMT si to žáci českých škol na vlastní kůži vyzkouší do roka a do dne, a péčí EU si to na vlastní kůži vyzkoušíme všichni, také hodně brzy.


 


Jelikož "otevření možností vzdělávat se bohužel nevede ke snižování rostoucích rozdílů ve vzdělanosti příslušníků různých socioekonomických a kulturních skupin", Desatero má svoje řešení: "Bude nutné zavádět ještě další opatření". Typické plány typických sociálních inženýrů. Sociální inženýři nepřipouští možnost, že příslušníci různých socioekonomických a kulturních skupin mohou mít ke vzdělání různý vztah, včetně lhostejného či rovnou odmítavého. Rozdíly je třeba snížit, a basta.


Podle svého Desatera SKAV "stojí pevně na straně svobody" a je "připravena za tuto svobodu bojovat". Odhaduji, že jde o svobodu *z pohledu řízení resortu*.

Jan Maršák 8.3.2016

Komentář

Ad E Kocourek: A jak to budete mařit, pane doktore? Budete to mařit vlastními silami nebo snad vytvoříte nějaký AntiSKAV či AntiEU nebo AntiMŠMT? Či nějaké (tajné?) SMSI (Společenství pro maření sociálního inženýrství)? A jaké budou vlastně metody tohoto Vašeho maření ?

Bořivoj Brdička 8.3.2016

Komentář

Svobodný přístup ke vzdělání je věc nadresortní. Chceme-li ji zajistit, musíme ji umět i hájit. To znamená nedovolit, aby v různorodé skupině někdo jinému v učení bránil. Spolu s panem Maršákem se ptám: Co vlastně přesně tím mařením myslíte, pane Kocourku?

E Kocourek 8.3.2016

Komentář

Poukazování na mezery v argumentaci sociálních inženýrů, a poukazování na nežádoucí vedlejší účinky jejich záměrů. 


\"Bránění v učení\" bude to nejmenší, co žáky v \"různorodých\" skupinách čeká. A dohlížet na ty různorodé skupiny budete vy sám, pane Brdička, nebo ještě někdo jiný?

Jan Maršák 8.3.2016

Komentář

Ad E Kocourek: Jestliže tedy ono maření bude spočívat v poukazování "na mezery v argumentaci sociálních inženýrů, a poukazování na nežádoucí vedlejší účinky jejich záměrů", tak v tom Vám určitě nikdo bránit nebude.

Bořivoj Brdička 8.3.2016

Komentář

Zdá se, že jsme na tom vlastně docela stejně. Budeme sedět pěkně v teple a "poukazovat"! Nebo se snad, pane Kocourku, chystáte jít natahovat ostnaté dráty osobně? Není i to sociální inženýrství?