Chatbot EMA
5 skvělé

Počátky islámu, víra a tradice

Autor
Zuzana Švajgrová
Datum vložení
4. 12. 2018
54 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

demokracie
islám
islámská kultura
korán
náboženství
zvyky a tradice

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Zuzana Švajgrová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 03. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 29.3.2016

Komentář

Tvrdí se tu \"Korán například, neschvaluje kamenování. Nezná trest pro odpadlíky.\" To jsou závažná tvrzení, ale nejsou-li vyloženě nepravdivá, tedy rozhodně jsou mlžící.


Pro nevěrnou manželku Korán (24.2) stanoví trest veřejné bičování - kamenování je zřejmě až modernější úprava.


Na odpadlíky se možná vztahuje Korán (4.89) a trest je samozřejmě smrt, ale tahle kapitola je plná tak šílených náboženských blábolů, že si čtenář nemůže být úplně jistý, o čem vlastně pojednává. Každopádně tvrzení \"Korán nezná trest pro odpadlíky\" je prostě diskutabilní, nepodložené.


Z uvedených příkladů je zřejmé, že citovaný Mustafa Akyol je jako \"autorita na Korán\" zcela nedůvěryhodný. Pokud není záměrem paní Švajgrové předkládat studentům na téma islám lživé informace, měla si ty texty lépe ověřit.



K tomu moje zcela subjektivní poznámka: Předkládaný materiál není první a jistě ani poslední pokus vykreslit veřejnosti (považované nejspíš za úplně blbou) mohamedánské náboženství jako mírumilovné, neškodné, civilizované atd. apod. Takovéto pokusy jsou (potichu) založeny na předpokladech \"ne každý mohamedán je mohamedán\" a \"pro některé mohamedány Korán neplatí\".


Pokud opravdu někdo chce líčit mohamedánské náboženství jako mírumilovné, neškodné, civilizované atd. apod., měl by to vyargumentovat o mnoho pečlivěji, nežli to činí Mustafa Akyol, nechce-li být pokládán za lháře a podvodníka. Osobně pokládám takovýto úkol za neproveditelný.