Volba platformy pro třídní blog
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Trefný
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 25. 02. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Nejvhodnější platforma pro třídní blog? Jde-li o střední školu technického směru, pak by tou platformou měl být školní server a podpůrný software by si studenti měli napsat sami. A průběžně jej zdokonalovat podle svých vlastních představ. Případně podle představ té zrzky ze druháku, která sice programovat moc neumí, ale píše bezva články.
Uvítal bych v článku vysvětlení, oč je třídní blog lepší nežli nějakých deset individuálních blogů, učitele a těch několika žáků, kteří se na blogování cítí.

Komentář
pro I.Marek:
Ty systémy se liší především ve správě.
Pokud učitel pořídí třeba Kidblog.org apod, tak vše řídí učitel a zřizuje účty dětí. Ty nemusí mít ani své maily. Také má práva ke správě jejich příspěvků, může pomoci s článkem nebo třeba mazat nevhodné komentáře i na žákovských účtech. Celý systém se dá nastavit i jako soukromý pro třídu.
Pokud se na blogy využije Wordpress či Blogger, tak vzniknou samostané (oddělené) blogy, kdy do žákovských učitel práva nemá. Tedy pokud mu je žák neudělí, i potom není správa nijak centralizovaná.
Vše má svá pro a proti. Při volbě bude hrát roli věk a zkušenosti žáků, určení blogu, množstv í blogů apod.
Z letošní zkušenosti vám mohu říct, že spravovat a kontrolovat 22 blogů na Kidblogu je procházka proti pouhé kontrole 22 samostatných blogů na Bloggeru. :)

Komentář
Děkuji paní Rambouskové za fundované vysvětlení. Dovolím si připomenout, že naše studentské příspěvky nejsou většinou založeny na vlastních zkušenostech. Snažíme se proto předávat hlavně poznatky publikované vybranými čelnými učiteli z celého světa.
Velmi nás potěší, dáte-li nám vědět, jsou-li vám naše články jakkoli užitečné. Je to jediná odměna, kterou máme. Dík!

Komentář
Dovolím si ještě pro zájemce přidat webinář Jitky Rambouskové z projektu Tablety do škol: http://audiovideo.rvp.cz/video/3263/TABLETY-DO-SKOL---BLOGUJEME-S-ZAKY-PRO-ZAKY.html.

Komentář
K Bloggeru: Další variantou je mít jen jeden společný třídní blog, odděleno štítky (každý žák má svůj jedinečný štítek). Líbí se mi u něj možnost zasílání příspěvků e-mailem.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.