Chatbot EMA
5 skvělé

Využití ICT ve výuce dějepisu

Autor
Mgr. Lukáš Rada
Datum vložení
4. 12. 2018
10 1 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální technologie1
Kahoot!1
komiks1
Mindomo1
myšlenková mapa1
QR kód1
Quizlet1
Storyboard That1

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Josef Herink 28.11.2019
  • Hodnocení zdroje:
Uvádějí se na příkladech postupy a metody k využívání digitálních technologií ve výuce dějepisu. Všechny jmenované metody výuky dějepisu se aktuálně opírají o moderní trendy komunikace, představované rozvojem a užíváním elektronických komunikačních technologií, zvláště internetu.
lze doporučit rozšíření dalších aplikací k využívání digitálních technologií a zdrojů ve výuce dějepisu
Komentář

Článek pojednává o integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Obsah článku směřuje k podpoře digitální gramotnosti ve výuce dějepisu.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Lukáš Rada
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 21. 01. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ivan Ryant 22.1.2016

Komentář

No, já jsem na to šel trochu z jiné strany. Je spousta historických záhad, které by žáci nebo studenti mohli s využitím ICT vyřešit a tak trochu tím profesionálům natrhnout žaket... Např. mě napadlo, že bychom mohli rozluštit záhadu, kde leží Wogastisburg. Historici mají různé domněnky, ale prokázat je nedokážou. Tak jsem zadal jednomu ze svých studentů bakalářskou práci, ve které simuloval informační a hmotné toky (pohyb poslů, zvědů, zboží, armád apod. po území Čech a Moravy). Tímto programem pak simuloval pár hypotéz a ověřoval, jestli se francké armády vůbec mohly ve správnou dobu dostat na jednotlivá domnělá místa -- armády táhly v několika proudech a na smluvených místech se teprve spojovaly do úderných sil, které byly schopny rozhodnout válku. Když ale táhly nepřátelskou zemí příliš dlouho nebo daleko, hrozilo jim vyhladovění a musely se vrátit domů. To znamená, že tehdejší stratégové museli zvládnout obtížnou logistiku a hodně riskovali, že jim plán neklapne. Sámo měl samozřejmě větší zkušenosti a znal svou zemi, takže uměl tyhle problémy řešit mnohem lépe. Podobných otázek, které se dají tímto způsobem řešit, je v dějinách řada.


Na žácích na gymnáziu jsem to zatím nezkoušel, ale třeba by je to bavilo -- zjistit něco, v čem historici bezradně tápou?