Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí interaktivní multimediální díla s využitím německého jazyka, která následně vkládají do webových stánek, například do školní webové prezentace. Prezentovaný obsah se pak ukrývá pod ikonami na výsledném obrázku.
Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí interaktivní multimediální díla s využitím německého jazyka, která následně vkládají do webových stánek, například do školní webové prezentace. Prezentovaný obsah se pak ukrývá pod ikonami na výsledném obrázku.
autorská práva
1
cizí jazyky
1
digitální gramotnost
1
ICT
1
IT dovednosti
1
německý jazyk
1
nový digitální obsah
1
online nástroje
1
právní normy
1
ThingLink
1
život s technologiemi
1
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Ivana Brabcová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 10. 12. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Budeme li se na aktivitu dívat z pohledu gramotností, zjistíme, že je velmi vhodně koncipovaná pro rozvoj digitální gramotnosti žáků. Již v úvodu autorka příspěvku uvádí, že jako podkladovou mapu využila mapu staženou z galerie www.openclipart.com. Otevírá se nám zde prostor pro úvod do tématu autorských práv. V této fázi jsou žáci pasivními příjemci informace. V jiných následujících aktivitách si mohou žáci aktivně tvořit vlastní výstupu včetně vyhledávání vhodného podkladu na základě daných kritérií. Doporučila bych ve zpětné vazbě se k problematice autorských práv vrátit.
Žáci aktivně pracují ve sdíleném prostředí, mohou tedy zjišťovat, jaké výhody a jaké nevýhody taková práce přináší. Zároveň je velká část práce věnována vyhledávání informací a posuzování jejich důvěryhodnosti a následné tvorbě nového obsahu ve sdíleném prostředí.
Aktivita je tedy vhodná pro rozvoj digitální gramotnosti v následujících oblastech dle publikace Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání:
1.1 Zapojení do společnosti prostřednictvím digitálních technologií
1.3 Každodenní život s technologiemi
1.4 Osobní rozvoj, osobní vzdělávací prostředí
1.8 Právní normy v digitálním prostředí
1.10 Řešení problémů a inovace
2.1 Tvorba nového digitálního obsahu, vhodně zvolený formát sdělení
3.1 Získávání dat, informací a obsahu z digitálních zdrojů
3.4 Sdílení a spolupráce prostřednictvím digitálních technologií
Naplnění konkrétních cílů záleží na tom, který z očekávaných výstupů učení plánuje v hodině naplňovat.