Neetické chování profesora v MOOC
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Petr Burda
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 10. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Úvodní odstavec navozuje představu klasického "harassmentu", a jeden ze závěrečných odstavců ("nařízení soudu o stažení kurzů") tuto představu potvrzuje, ale vše mezi tím jenom popisuje pro Evropana nepochopitelné až nesmyslné právní prostředí v U.S.A.
Oč jde v sexuálním obtěžování ve školním prostředí? Hlavně o neprokazatelnost stíhaného jednání. Naznačil učitel nějaký požadavek? Nebo si začala studentka a něco učiteli nabídla? Proto všechna ta protiopatření bránící situaci "mezi čtyřma očima". Proto se při konzultacích nechávají otevřené dveře z kabinetu na chodbu, proto chceme, aby při konzultaci byl v kabinetu přítomen další kolega nebo kolegyně.
Ale sexuální obtěžování prostřednictvím e-mailů? Napadají mě dvě krajní možnosti. Buď byl obtěžující učitel naprostý magor, nebo byl zcela přesvědčen, že nic špatného (nedovoleného, neetického) nepáchá.
Která z možností je bližší realitě? Těžko říci. Vzhledem k učitelovu věhlasu ho na magora neodhaduji. Ale osoba bez zkušeností s americkým právním a univerzitním prostředím těžko posoudí, do jaké míry šlo o činnost neetickou. Soudu to neetické připadalo, ale rozhodnutí amerických soudů nejednou připadají Evropanům šílená.
Proč mi sexuální obtěžování prostřednictvím e-mailů připadá tak zvláštní? Protože vše je tak dokumentovatelné! Obtěžované studentce nic nebrání závadnou korespondenci přeposílat ředitelství školy nebo policii. Obviněný učitel nemůže zapírat - leda tvrdit, "že tím nic nemyslel".
Na rozdíl od amerického soudu, který dal za pravdu žalující studentce, mně připadá její jednání podivné. Zejména proto, že konstrukci "závislého postavení" mezi vedoucím on-line kurzu a studentkou považuji za pochybnou. Existuje závislost mezi mnou a kominíkem? Pokud se kominík chová nevhodně, můj rotvajler jej vyprovodí na ulici a já si najmu kominíka jiného. Oč jiné je postavení studentky on-line kurzu? Chtěla se studentka naučit fyziku, nebo jí šlo hlavně o "razítko", že absolvovala kurz?
Na závěr si přihřeji svoji polívčičku. Dlouhodobě zde tvrdím, že jen blázen by na Internetu vystupoval pod svým vlastním jménem. V případě on-line kurzů (za jejichž absolvování účastníci dostanou "razítko") je třeba z anonymity maličko slevit, ale i tak se domnívám, že profesor Lewin se vůbec nemusel dovědět, že F.Harbi je osoba, o jejíž fotografie by měl stát.
Komentář
Vyberu to podstatné. Pan Kocourek se ve skutečnosti nejmenuje Kocourek a věhlas, který si již jako náš soustavný oponent online vybudoval patří někomu jinému. To se to pak kritizuje, že? Jen tak dále! Anonymita bohužel vede k neochotě přijmout za své činy odpovědnost. Výchovný tento přístup není ani trochu.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.