4 zdařilé

Interaktivní tabule: Open Sankoré a Smart Notebook

Autor
Michal Černý
Datum vložení
4.12.2018
1 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

inspirace
Interaktivní tabule
Open Sankoré
open source
Smart Notebook

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Michal Černý
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 19. 05. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 21.5.2015

Komentář

Najít uspokojivou definici interaktivní tabule není jednoduché. Nabídnu také jednu: interaktivní tabule je vítězství marketingu nad zdravým rozumem.


Jak se interabule dostaly do škol? Je zmíněna souvislost s projektem EU \"peníze školám\". Jak je u podobných projektů zvykem, jde o krycí název. Ve skutečnosti se školám neposkytovaly peníze, ale z doby reálného socialismu známé \"nepeníze\", též zvané \"peníze s mašličkou\", pevně vázané na pořízení konkrétního zařízení (též za pevně stanovenou, ne zcela tržní cenu). Bylo by zajímavé zjistit, co by si školy pořídily, kdyby těmi penězi mohly opravdu disponovat dle vlastní úvahy.


Mezi technickými zádrhely, které \"musí\" konstruktéři interabulí řešit, článek zmiňuje, že pedagog vytváří na tabuli poměrně nezanedbatelný stín. S tímto problémem si konstruktéři poradili, takže obraz na interabuli je nepochybně dokonalý. Bohužel není zmíněno, jak na ten obraz žáci vidí skrz nepochybně neprůhledného pedagoga.


Co vlastně interabule umožňuje jiného, nežli počítačem řízený projektor? Určitě to není žádný zákrok pedagoga - ten ze svého pracoviště za katedrou samozřejmě může na projekční ploše provádět cokoli, co by prováděl drásáním do interabule.


Tak tedy jsou to zákroky žáků? Žák může vstát ze svého místa, přejít k interabuli a tam cosi provést. Oč je to lepší, než kdyby žák místo k tabuli přistoupil ke katedře a provedl zákrok tam, pomocí pedagogovy myši a klávesnice?


Jenže existuje řešení ještě elegantnější. Využívá bezdrátovou klávesnici (obsahující i touchpad, cena zařízení nepřesahuje 1000 Kč). Žák neopouští svoje místo v lavici, bezdrátovou klávesnici mu podá pedagog (nebo žákovská služba, nebo si klávesnici žáci podávají mezi sebou), žák provede svůj zákrok a na projekční ploše všichni žáci vidí, co žák dělal i jaký je výsledek.


Pokud by někdo chtěl použít tento postup, pár poznámek:


1. Pedagog může (ale nemusí) sledovat žákovu činnost na projekční ploše, která v obecném případě bývá nad pedagogovou hlavou a/nebo za jeho zády. Pohodlnější je, pokud pedagog setrvá za katedrou čelem k žákům a činnost sleduje na svém monitoru.


2. Žák ovládající bezdrátovou klávesnici má v daném okamžiku vůči počítači stejná práva jako pedagog. Je-li dostatečně zlomyslný nebo dostatečně zmatený, může v pedagogových souborech napáchat značné škody. Pedagog bude mít lepší pocit, pokud po celou dobu, kdy studenti používají klávesnici, se jeho ruka nevzdálí od vypínače, kterým může kdykoli přerušit bezdrátové spojení.


V souvislosti s interabulemi mě napadá jediná skutečně zajímavá informace: Kolik museli dodavatelé interabulí investovat do osvěty mezi bruselskými úředníky, aby vznikl příslušný projekt protlačující interabule pomocí bruselských dotací?