Konec síťové neutrality?
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Tomáš Chrstoš
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 16. 02. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Trochu mě článek vyděsil, ale to je asi dobře. Děkuji za zajímavý článek.

Komentář
Obsah článku zní skutečně trochu apokalipticky. Pravda ale je, že síťová neutralita je pro demokratický a necenzurovaný internet, jak ho známe dnes, dost zásadní. Je dobré ji ale nezužovat pouze na to, že by některé weby byly zpoplatněny či zpomaleny. Jiným rozměrem jejího porušování je upřednostňování některých typů paketů, např. videohovorů před přenosem rozsáhlých videí z videoserverů. Tím často provideři argumentují.

Komentář
"Síťová neutralita je pro demokratický a necenzurovaný internet, jak ho známe dnes, dost zásadní", píše pan Ondřej Neumajer. Naopak nevnucovat providerům jakousi fiktivní "síťovou neutralitu" je dost zásadní pro svobodné podnikání. Není to první a jistě ani poslední příklad prudkého rozporu mezi svobodou a demokracií. Zdá se, že poručníci větru a deště - naposledy Barack Hussein Obama - jsou si vědomi propagandistické přitažlivosti slova svoboda, a proto svoje plány na znárodnění internetových serverů a přenosových linek hbitě zamaskovali heslem "svobodný Internet". Není to zas až tak překvapivé, spacákoví protagonisté vánoční televizní rebélie se také vydávali za bojovníky za svobodu projevu.
Jak to teda je se svobodou Internetu? Internet je označení na vysokém stupni abstrakce, a chce-li někdo posuzovat, komu Internet patří, zjistí, že žádný takový "Internet jako něčí majetek" neexistuje - jenom ty servery a kabely, případně přenosové satelity. Ty lze znárodnit. Lze na ně plácnout exekutorské nálepky, lze je zabavit a odvézt do policejního skladu. To vše lze. Ale přikázat majitelům, co s nimi mají dělat a jak je mají provozovat - jak si zřejmě představují keňští socialisté - to nejde.
Classifying the consumer broadband service as a public utility under Title II of the Telecommunications Act neboli prohlásit uživatelský přístup za veřejný statek. Až takhle daleko sahá přesvědčení zákonodárců, že do zákonů mohou napsat cokoli. Schválně, jak by to policie kontrolovala a vymáhala - museli by všichni provideři mít stejně rychlé (tedy, vlastně stejně pomalé!) servery? A za rychlejší server pokuta výtržníkovi!
"Poskytovatelé internetového připojení dosud nesmějí jakkoli upřednostňovat obsah přenášených dat, to znamená, že stránku firmy X stáhnete stejně rychle jako stejně velkou stránku firmy Y", píše se v článku. Není to pravda. Nesouvisí to s obsahem, ale s frekvencí přístupů. Majitel častěji zobrazovaných stránek platí víc, a je možné (či pravděpodobné?), že provider ty stránky umístí na server s jinými charakteristikami, nežli stránky neoblíbené. A že by provider nesměl upřednostnit více platícího zákazníka?
"Zrušení síťové neutrality by také mělo vliv na ty školy, které se v posledních letech rozhodly přesunout mnoho školních aplikací, programů a dokumentů do cloudového prostředí." -- To je špatné, že? Lepší by bylo, kdyby ty školy přišly na neprozřetelnost svého počínání samy.
"Opustit principy síťové neutrality znamená ohrozit internet tak, jak jej známe." -- Internet jak je známe je něco jako první láska. Fikce. Cosi, co přestalo existovat v tom okamžiku, kdy to vzniklo. Nevěřícím doporučuji experiment: vymyslete si nějaký zajímavý dotaz a každý rok ve stejný den - třeba 29. října - ten dotaz zadejte do vyhledávače. Myslíte, že každý rok dostanete stejnou odpověď?

Komentář
Nevím, co vlastně chtěl pan Kocourek říci. Vypadá to, že útočí na každého, Obamou počínaje a Neumajerem konče. Je to, podle mého názoru, na hraně porušení pravidel diskuze. Pokud ale chce říci, že nemáme šanci na stávajícím internetu realizovat nezizkové vzdělávací aktivity, pak je to hodně smutné. Budu bojovat do posledního dechu (spolu s naší Strategií) za to, aby to možné bylo!

Komentář
Nemám nic (až tak zásadního) proti panu Neumajerovi, a pokud poukážu na to, že stojí na straně demokracie (zatímco já na straně opačné, na straně svobody), nedivil bych se, kdyby to sám pan Neumajer ochotně potvrdil.
Zda pan Brdička a jeho věrní mají či nemají šanci něco realizovat jsem neřešil a neřeším, v oprávněné obavě z nařčení z porušení pravidel. Pan Brdička možná neví, co zde sděluji já, ale snad ví, zda on sám nenabádá učitele používat postupy a prostředky (cloudové služby), které v budoucnu nebudou fungovat úplně podle jeho představ.

Komentář
Nabádám učitele neustále sledovat, která služba je aktuálně vhodná, a tu využívat. Doby, kdy se používalo a učilo léta totéž, jsou nenávratně pryč. Znovu vyzývám pana Kocourka, aby nepoužíval útočné formulace. Je to zbytečné. Nerad bych se uchyloval k návrhu tyto příspěvky mazat. Děkuji!
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.