Chatbot EMA
4 zdařilé

Vyjmenovaná slova po P a S

Autor
Petra Pšeničková
Datum vložení
4. 12. 2018
14 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

dyslexie
dysortografie
obojetné souhlásky
Vyjmenovaná slova
vyjmenovaná slova po P
vyjmenovaná slova po S

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Petra Pšeničková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 05. 03. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Alžběta Peutelschmiedová 7.3.2015

Komentář

Upřímně lituji děti, které se na 1.stupni ZŠ musejí zabývat výše uvedeným textem. Silně mi připomíná jeden článek z čítanky 50.let, údajně z pera Klementa Gottwalda (Do školy jsem chodil velmi rád....). Jako recesi by ten text mohli vzít ti starší. Tu vyučovací hodinu bych chtěla vidět! Je úsměvné číst věty \" ...jde polní cestou ze školy domů....uvědomil si krásu přírody kolem sebe...\".  Závažnější je další fakt. Doporučuji vyhledat si výsledky výzkumů prof.Macurové. Zpracovala úroveň porozumění českým slovům u studentů gymnázií. I ti by si horko těžko poradili s výrazy \" zpytuje...pyká...rozčepýřený...pysk...klopýtl...do pýru...v postroji...zapýřil se\". Doporučit takový text pro práci s dětmi s diagnostikovanou dyslexií nebi dysgrafií je už úplně mimo jakékoli nejen odborné pedagogické pojetí.


Proč u takového textu - a pojetí výuky - vůbec plýtvat metodickými pokyny? Jsme na tom ve školách opravdu tak špatně?


Něco kladného na závěr: Vícekrát jsem doporučila pozornosti nejen učitelů Veselé diktáty Jiřího Dědečka (Albatros, 2002). Vzít z nich nějakou tu větu (včetně doplňujícího komentáře) - to je opravdu \"jiná káva\".


Petra Pšeničková 27.4.2015

Komentář

Paní Peutelschmiedová, z vašeho komentáře mi plyne poučení vyhledávat zajímavější texty, pravdou je, že jsem četla již zajímavější příběhy.


Co se týče výrazů: zpytuje, pyká, rozčepýřený, do pýru apod. - to mě váš názor překvapuje. Protože bohužel tato vyjmenovaná slova a jím příbuzná jsou v osnovách 3. třídy i vyšších ročníků. Naopak žáci s diagnozou dysortografie mají s jejich používáním obvykle největší potíže. A není divu, je to skutečně obtížné leckdy i pro dospělého. Neměla by pak otázka znít spíše tak: \"Je nutné, aby si žáci učili zpaměti vyjmenovaná slova,o kterých leckdy ani dospělý neví, co znamejí? A pak stejně pohořeli na tom, že nepoznají slovo příbuzné?\" Jde o to, žákům toto nelehké učivo nabídnout jinou formou. Bohužel z nezáživného nebo dokonce nepotřebného leckdy zábavné neuděláte ani při dobré vůli.