Chatbot EMA
5 skvělé

Naštvaní ptáci ve 4. třídě

Autor
Kateřina Kadlecová
Datum vložení
4. 12. 2018
33 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Angry Birds
hry
James Gee
motivace
vzdělávací technologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Kateřina Kadlecová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 01. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 29.1.2015

Komentář

Dobrý den,


dovolte mi krátkou reakci na myšlenku předloženého textu.


Jak jsem již psal v reakci na příspěvek o GlassLab, musíme být velmi obezřetní, co ve výuce využíváme. Byl jsem skeptický k poněkud nedokonalé analýze popisovaných aktivit žáka. Zde je to ještě markantnější. Nemohu se zbavit dojmu, že Angry birds do školního vyučování jako jeho předmět nepatří. Seznam toho, co se žáci učí je pouze umělý. Ad 1) práce s tabulí: existuje spousta edukačnějšího materiálu, na kterém si žáci práci s interaktivní tabulí vyzkouší - ve 4. třídě už to navíc zvládají. Ad 2) co se rozvíjí: žák zapojí maximálně odhad. Každý z ptáků létá jinak, ve hře nefunguje základní fyzika, proto bych byl se zmínkou o logice obezřetnější. ad 4) dosažení určité úrpvně: zde jde o popuštění uzdy hráčské vášni, učení se v tom není. Navícm budeme žáky ušit projít vším an jednu hvězdičku, jen aby byli výš, nebo dělat věci pořádně a dosáhnout tří?


Chybí nám tam snad 5) žák si nacvičí chůzi k tabuli?


Zapojení her do výuky mě velice zajímá. Byl bych jen opatrný při volbě tohoto typu her. Autoři příspěvků na toto téma pak uměle hledají vzdělávací cíle, které by na hraní našli. Od využití Angry birds na interaktivní tabuli už je jenom kousek k tomu povolit jim je hrát na telefonech a tabletech. Víme dobře, jak taková věc končí - je po hodině, v další hodině žáci přemlouvají, jestli si zase mohou zahrát. Zkušenosti s BYOT končí fiaskem, nejdřív jdou na facebook a vyřídí si svoje věci, pak se horko těžko pokoušejí dohnat to, co měli dělat, do toho jim ale pořád pípají zprávy a je po všem.


Zdraví


Mr

Bořivoj Brdička 29.1.2015

Komentář

Ty Ptáky jsem nikdy nehrál, takže vhodnost této hry posoudit nemohu. Pokud fyzikální vlastnosti prostředí ani přibližně neodpovídají skutečnosti, je využitelnost samozřejmě velmi diskutabilní. Jen připomínám, že se jednalo o jeden projektový den, který byl organizován jako výjimečná událost.


Další připomínky jsou ale mnohem vážnější. Tradiční výukové postupy jsou samozřejmě v rozporu se soustavným využitím technologií. Je jasné, že při tradiční výuce je třeba zajistit, aby byly přístroje schované. Ale jsou i aktivity, pro něž jsou technologie prostředkem realizace. Pak je na učiteli, aby žáky přiměl k činnosti. Zrovna hry mohou být cestou. Jde o to, aby jejich náplň byla v souladu s výukovými cíli. Nemohu si pomoci, nepřiznáme-li tuto schopnost Ptákům, jiné hry ji jistě mají. Glasslab je nepochybně první vlašťovkou naznačující směr vývoje. Aplikací, v nichž se hraním realizují nějaké výukové cíle, bude jistě přibývat.

Mgr. Petra Boháčková 29.1.2015

Komentář

V zahraničních zdrojích jsem o využití Angry birds ve fyzice určitě četla. 

Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. 29.1.2015

Komentář

V Angry Birds samozřejmě základní fyzika funguje, engine Angry Birds vychází z OpenSource projektu Box2D (http://en.wikipedia.org/wiki/Box2D), tj. např. při volbě úhlu a intenzity (energie) pták letí v zásadě správně, funguje gravitace, jen po dopadu do daného místa se již okolní objekty i samotný ptách chovají "nereálně", protože v řadě případů ignorují gravitaci apod. Přece jen je to hra a tvůrci chtěli, aby si dítě vychutnalo, co všechno správným zásahem způsobí. Předně je ale třeba říci, že Angry Birds hrají děti v podstatě od 4-5 let věku, protože je to jedna z nejjednodušších her, na které narazí při používání tabletu či mobilního telefonu. Žáci 4. třídy jsou na Angry Birds už trošku staří, ale určitě je to bude bavit, protože je to prostě hra - jednoduchá, vizuálně atraktivní, v zásadě však stále hra. Za sebe pochybuji, že naučí děti něco nového. Myslím si, že existují daleko zajímavější hry, které děti naučí víc - např. Cat Physics nebo Cave Bowling. Gamifikace je skvělá záležitost, ale je třeba skutečně pořádně vybírat a nedržet se pouze v mainstreamu.

Milan Taláček 29.1.2015

Komentář

Se zapojením her do výuky mám veskrze pozitivní zkušenosti.


Například TrackMania se může pro výuku užití tabulkových kalkulátorů jevit podobně sporně jako Angry Birds, ovšem efekt nadšení ze "zápisu výsledku" skutečně odjetého závodu do tabulky jinak nahradit neumím. Děti se pak vrací snadněji k užití nástroje v jiné situaci, protože si prožitkově lépe uvědomí "vždyť by to šlo udělat, jako když jsme jezdili ty závody..."


Třeba zasvěcení do tajů programování naopak činím nejraději bez počítače.

Janek Tláčkov 15.6.2018

Komentář

Ano, hry Angry Birds nejsou příliš vhodné pro výuku dětí - existuje jen málo logických úkolů, matematika a gramatika. Za tímto účelem jsou vhodnější hry Friv s více hádankami a užitečné pro učební aplikace.