Matematika v galeriích
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek přináší inspirace pro hledání souvislostí mezi rozvojem matematické gramotnosti a výtvarnými díly. Obsahuje tři konkrétní (v praxi ověřené) aktivity pro žáky základních škol včetně pracovních listů.
Článek přináší inspirace pro hledání souvislostí mezi rozvojem matematické gramotnosti a výtvarnými díly. Obsahuje tři konkrétní (v praxi ověřené) aktivity pro žáky základních škol včetně pracovních listů.
matematická gramotnost
1
geometrická představivost
grafické schéma
hrany krychle
jehlan
kombinatorika
krychle
nestandardní aplikační úloha
objem
papírový model
procenta
prostorová představivost
prostorový model
schéma
síť krychle
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Eva Zelendová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 02. 12. 2014
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Materiál byl pilotován v několika různých školách. Žáci diskutovali se spolužáky i učitelem, úspěšně problémy vyřešili a měli tak možnost zažít radost z badatelské činnosti. Při nalézání řešení využívali fotodokumentaci a náčrtky, formulovali podstatu problému, pracovali s vhodnými matematickými modely, snažili se zvolit vhodné a efektivní pomůcky a zaznamenávali své postupy.
Článek obsahuje tři příklady rozvoje matematické gramotnosti problémovými úlohami s výtvarnými objekty, např. zakreslování všech možností otevřené krychle, výroba papírového modelu a odhad procenta odsekané části sochy.