Grafomotorické pohádky
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: E. Světlík, E. Picková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 21. 08. 2014
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Materiál je určen pro práci s dětmi předškolního věku. Předpokládám přesnější vymezení - pro starší předškolní věk. Zaměřím se na druhou pohádku - Návnada na sny, a to pouze z hlediska slovní zásoby, šířeji komunikativních kompetencí dětí daného věku.
Je zcela nepochybné, že většina oslovených dětí nepochopí již samotný název pohádky, slovo návnada a dále potom idiom návnada na sny. Stejně tak je pro děti uvedeného věku obtížné porozumět dalším idiomům - nestálo to za řeč.... pořád byl tam, kde byl ...něco si vybavil. Zcela mimo komunikační realitu (a živý jazyk) je maminčina věta: Který lidský smysl je v noci nejméně utlumen. Těžko bychom také hledali dítě předškolního věku, které by ráno přiběhlo za maminkou se sdělením: Já dostal vavřínový věnec. Mohla bych pokračovat, např. poukázáním na slovní spojení - bylo to kusé.
Autoři pohádky zřejmě znají a chápou komunikační kompetence dětí předškolního věku jen čistě akademicky, možná z literatury, kterou by bylo naprosto nemístné označit jako odbornou.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.