Chatbot EMA
5 skvělé

Grafomotorické pohádky

Autor
E. Světlík, E. Picková
Datum vložení
4. 12. 2018
60 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

dokreslování
grafomotorika
portálkniha
rozvoj grafomotoriky
uvolňovací cviky

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: E. Světlík, E. Picková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 21. 08. 2014
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Alžběta Peutelschmiedová 24.8.2014

Komentář

Materiál je určen pro práci s dětmi předškolního věku. Předpokládám přesnější vymezení - pro starší předškolní věk. Zaměřím se na druhou pohádku - Návnada na sny, a to pouze z hlediska slovní zásoby, šířeji komunikativních kompetencí dětí daného věku.


Je zcela nepochybné, že většina oslovených dětí nepochopí již samotný název pohádky, slovo návnada a dále potom idiom návnada na sny. Stejně tak je pro děti uvedeného věku obtížné porozumět dalším idiomům - nestálo to za řeč.... pořád byl tam, kde byl ...něco si vybavil. Zcela mimo komunikační realitu (a živý jazyk) je maminčina věta: Který lidský smysl je v noci nejméně utlumen. Těžko bychom také hledali dítě předškolního věku, které by ráno přiběhlo za maminkou se sdělením: Já dostal vavřínový věnec. Mohla bych pokračovat, např. poukázáním na slovní spojení - bylo to kusé.


Autoři pohádky zřejmě znají a chápou komunikační kompetence dětí předškolního věku jen čistě akademicky, možná z literatury, kterou by bylo naprosto nemístné označit jako odbornou.