Chatbot EMA
5 skvělé

iNACOL standardy online učitele

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
35 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

iNACOL
kompetence učitele
online výuka
standardy

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 20. 03. 2014
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Pavlína Hublová 20.3.2014

Komentář

Bude docela zajímavé porovnat tyto standardy s těmi, které vznikají v rámci připravovaného kariérního řádu učitele. Snad budu mít chvilku a podrobně si porovnám...


PS: Samozřejmě si uvědomuji, že článek se věnuje "online učiteli" :)

E Kocourek 28.3.2014

Komentář

Nesourodá směs požadavků celkem rozumných a ověřitelných s požadavky prakticky nerealizovatelnými a dále s požadavky zcela subjektivními a neověřitelnými - to jsou ty výše zmiňované standardy. Je škoda, že jednotlivé požadavky nejsou aspoň očíslované, abychom věděli, o čem se vlastně bavíme. Já moje poznámky očísluji.


Příklad požadavku rozumného a ověřitelného: "Online učitel zná modely možné realizace online forem vzdělávání v rámci školy".
Příklad požadavků prakticky nerealizovatelných:
(P1) "Online učitel zná zákonné normy pro ochranu osobních údajů žáků. Dbá na to, aby veškeré komponenty jeho online výuky (včetně publikovaných materiálů žáky) byly s těmito pravidly v souladu."


A příklady požadavků subjektivních a neověřitelných:
(P2) "Online učitel má základní povědomí o možných technických problémech spojených s využitím technologií žáky a jejich řešení."
(P3) "Pro realizaci konkrétních výukových cílů vybírá a používá ty nejvhodnější online nástroje."
(P4) "Online učitel ví, jak použít nejvhodnější technický prostředek pro výuku a přizpůsobit ho specifickým potřebám žáků."
(P5) "Online učitel chápe význam online vzdělávání v kontextu přípravy na život v globalizovaném světě."


K některým požadavkům:


Ad P1) Znáte náplň práce daňových poradců? Neustálé sledování permanentně se měnících zákonů. Nesmyslný dodatek vzápětí stíhá dodatek ještě nesmyslnější, tu s platností odvčerejška, tu s platností až naprší a uschne. Ony zákonné normy pro ochranu osobních údajů se vyvíjí podobně, a také je třeba přihlížet k rozsudkům, kde se ty normy všelijak interpretují.  Tohle má být starost učitele?


Ad P2) Které povědomí je základní? Stačí orientace v jednom operačním systému? Ve dvou? Ve všech? A stačí povědomí typu "problémy mohou nastat" ? Nebo je třeba z rukávu sypat řešení, včera bylo pozdě?


Ad P3) a P4) Všude, kde je ve standardu použit superlativ nej- ...   Jsem si jistý, že "nejvhodnější technický prostředek" znamená - například - něco jiného pro mne a něco zcela jiného pro prodejce interaktivních tabulí.


Ad P5) Pokud chápu význam online vzdělávání jinak než autor článku, platí pro nás pro oba, že chápeme význam online vzdělávání? Pokud ne, kdo určí to "správné" chápání? A pokud ano, jaký smysl má to kriterium?


A ještě ke komentáři paní Hublové. Kariérní řád. Tvůrci kariérního řádu se jistě chytnou zde nabízených standardů. Nebo nějakých ještě subjektivnějších a neověřitelnějších. Těšíte se na vyhlídku, jak vás někdo bude zkoušet, zda umíte stahovat pluginy?

Mgr. Zdeněk Sotolář 30.3.2014

Komentář

Navrhovaný standard je podobný. Pomineme-li skutečnost, že celý 4. stupeň je nesmysl.

Bořivoj Brdička 3.4.2014

Komentář

Pánové, koukám, že se tady diskutuje. To je dobře. Ono to celé není návrhem. Je to jen ukázkou toho, co se děje ve vyspělém světě. Zdá se, že můžete být bez obav. Náš karierní systém se požadavky na digitální kompetence učitelů zatím nezabývá.


Šel jsem sem ale z jiných důvodů. Chci sem vložit odkaz na Wheelerovo Interview with Terry Anderson. Je velmi vhodým doplňkem studia dané problematiky. Terry navíc připravuje na květen zbrusu novou knihu.