Jak se učí LOGO
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Osobní zkušenost studenta UK Praha PedF s nasazením Imagine LOGO ve výuce informatiky v 6. třídě ZŠ.
Osobní zkušenost studenta UK Praha PedF s nasazením Imagine LOGO ve výuce informatiky v 6. třídě ZŠ.
digitální gramotnost
1
Imagine LOGO
1
informatika
1
matematická gramotnost v ICT
1
metodika
1
praxe
1
procedura
1
programování
1
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Jan Podzimek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 03. 10. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Autor sám předeslal, že během práce narazil na zajímavý fenomén a to na neuládání obsahu. Aktivita tudíž vytváří prostor pro rozvoj digitální gramotnosti v oblasti správy dat. Žáci jsou v moderní době zvyklí buď na automatické ukládání, nebo na práci v cloudu, kde se ukládání již také neřeší a probíhá automaticky. je potřeba ale mít alespoň základní znalost, zda program, ve kterém žáci pracují, ukládá data automaticky, nebo zda se ukládání musí manuálně nastavit či manuálně provést. Nabízí se i možnost rozvíjet digitální gramotnost v oblasti sdílení obsahu. Žáci by si mohli zvolit způsob, jakým svůj sestavený kód předají ostatním, aby se mohli případně inspirovat. Možným řešením by mohlo být využití sdíleného prostoru (Google dokument, Office 365 dokument) nebo sdílené nástěnky (Linoit, Padlet).
Jelikož v rámci úkolu byla zadána i aktivita, ve které měl být pomocí příkazů nakreslen domek, žáci musí využít základních matematických znalostí (např. výpočet úhlů) a poté správně zadat příkaz. Z tohoto důvodu lze využít aktivitu i pro rozvoj matematické gramotnosti (např. žák využívá vlastní zkušenosti, úsudek a získaný matematický aparát, hledá efektivní postupy, rozliší, kdy má úloha jedno řešení,
více řešení nebo řešení nemá, využije zákonitosti při řešení
problému z reálného života). Pro další rozvoj matematické gramotnosti lze postupně zadávat podobně koncipované úlohy.