ICT kompetence učitele v kontextu vzdělávání pro 21. století
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Lukáš Kotek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 21. 02. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Skutečně bych si u některých studentů moc přál, abych si mohl alespoň myslet, že jsem jejich schopnosti ovlivnil (tzv. ped. optimismus probíraný na nedávném Kulátém stole SKAV). V případě Lukáše Kotka však mám spíše pocit, že se máme všichni co učit od něj. Důkazem je např. jeho seriál o Raspberry Pi (dohromady skoro 5000 přečtení!).
Starost mi dělá jen jedna věc. Jak dostat jím položené otázky až k těm zodpovědným činitelům, kterým především jsou určeny? A jak zajistit, aby jim vůbec rozuměli?
Komentář
Zajímavé čtení, Lukáši. Díky! Ač implicitně, Mishra s Koehlerem prostupují celý text. Zajímalo by mě, jak to vidíš s problematikou připravenosti učitelů vs. reálným, ve škole předávaným obsahem vzdělávání. Není záhodné začít tam? Nebo "nová vlna" způsobí tlak na změnu obsahu vzdělávací oblasti ICT a její postupný zánik s prolnutím do všech oborů?
Komentář
Bořivoj Brdička: Ještě jednou děkuji za milá slova. K otázce ohledně toho, jak dostat tyto věci k zodpovědným činitelům. Asi to bude těžké. Nicméně domnívám se, že na mnoha k tomuto relevantních pozicích v minulosti seděli lidé, kteří byli schopní prosazovat ve vzdělávání v oblasti ICT rozumný přístup a věřím, že byli i otevření různým názorům. Ať jsem konkrétní - měl jsem možnost se seznámit s přípravou maturity z ICT a věřím, že to byl krok nadějným směrem (byť netvrdím, že krok zcela v duchu mého článku). Bohužel, způsob, kterým se ministerstvo s touto prací vypořádalo (a lidmi), mě - v kontextu v úvodu zmíněné otázky - naplňuje spíše skepsí.
Martin Rusek: Toť otázka. Pakliže bereme ICT pouze jako něco "upotřebitelného" v rámci jiných oborů, pak by bylo prolnutí a zánik asi možný (byť, jak i píšu v článku, nejsou mnohé dílčí vzdělávací oblasti v ICT natolik univerzální a tak samy o sobě nezávislé, že je lze vyčlenit?). Ale vnímám tu jednu důležitější věc. V okamžiku, kdy naše základní kurikulární dokumenty pracují spíše se schopnostmi než znalostmi a je zdůrazňován přesah jednotlivých předmětů, není vůbec členění našich studijních oborů striktně na IT, chemii apod. už poněkud přežité? Idea oboru "Science", který by v sobě zahrnoval právě třeba předtím zmíněné obory plus, řekněme, matematiku je svůdná.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.