Výuková hra budoucnosti
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: David Janda
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 13. 02. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Davide, díky za netradiční, ale zajímavý článek. Mám k němu pár poznámek.
Přestože to tam explicitně je zmíněno, tu závislost na sobě hry zajišťují svým rozkouskováním na lehké či těžší drobné úkoly. Dávají tak každému hráči zažít pro motivaci tolik potřebný pocit úspěchu. Navíc čas od času vyžadují více úsilí, takže tento úspěch jakoby odpovídal zázračným schopnostem hráče.
K otázkám na konci příspěvku:
Byl by takovýto smyšlený svět pro dnešní lidi zajímavý?
Myslím, že záleží jen na prostředí, v jakém by hra probíhala. Když jsou stovky tisíc lidí ochotny trávit těžké hodiny v tak odpudivém prostředí, jakým je Minecraft, tak proč ne v jiném :)
Je možné vytvářet dostatek podnětných úkolů a činností založených na reálných principech tak, aby výsledná aplikace pokryla všechna učebním plánem požadované tematické celky?
Tady bychom asi mohli narazit. Stejně jako nelze používat ve všech hodinách stejnou metodu, stále interaktivní tabuli nebo pořád ukazovat nějaké chemické pokusy, pro školní podmínky není vhodné vše směrovat online, navíc do jednoho výukového prostředí. Takové věci pak zevšední. A ztratí svůj smysl.
Rozumím správně, že se v dalším příspěvku dozvíme o modelu hry, který bude teba součástí diplomky? ;-)
Komentář
Velice děkuji za reakci.
Předně bych měl určitě zmínit, že, ač mne tato problematika velice zajímá, jsou zde ještě zajímavější problémy, které si zaslouží zpracování v podobě diplomové práce (didaktika matematiky stále vítězí:-).
Přiznám se, že občasnému promýšlení podobných modelů různých vzdělávacích prostředí se asi jen tak nevzdám, ale jakékoli realizaci odporuje můj názor, že výsledkem těchto úvah by měla skutečně být spíše hra než prostředek ke vzdělávání. Nejsem si jist nakolik by "didaktické a vědecké" pozadí této myšlence prospělo.
Dále bych měl ještě jednu poznámku. Využití her přímo ve výuce se sice nebráním, ale nepovažuji to za příliš přínosné. Sám jich při informatice používám velmi zřídka a spíše s cílem zlepšit orientaci studentů v nějakém prostředí nebo procvičit logické uvažování. Celý kocept je primárně zamýšlen jako prostředek mimoškolního vzdělávání.
A z toho plyne asi to nejdůležitější, co jsem chtěl říci - spíše bychom měli vzít nějakou hru a posílit logiku a matematiku v ní obsaženou než produkovat nepřeberné množství různých "výukových" aplikací nazývaných hrami. Minecraft je tomuto asi nejblíže, ale pořád tak nějak cítím, že to ještě není ono:-)
Jak jsem nad tímto tématem v posledních dnech přemýšlel, vidím tady
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.