Chatbot EMA
5 skvělé

Výuková hra budoucnosti

Autor
David Janda
Datum vložení
4. 12. 2018
63 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

ActiveMath
budoucnost
Khan Academy
matematika
Mathletics
výukové hry
Wolfram

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: David Janda
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 13. 02. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 13.2.2013

Komentář

Davide, díky za netradiční, ale zajímavý článek. Mám k němu pár poznámek.


Přestože to tam explicitně je zmíněno, tu závislost na sobě hry zajišťují svým rozkouskováním na lehké či těžší drobné úkoly. Dávají tak každému hráči zažít pro motivaci tolik potřebný pocit úspěchu. Navíc čas od času vyžadují více úsilí, takže tento úspěch jakoby odpovídal zázračným schopnostem hráče.


K otázkám na konci příspěvku:


Byl by takovýto smyšlený svět pro dnešní lidi zajímavý?

Myslím, že záleží jen na prostředí, v jakém by hra probíhala. Když jsou stovky tisíc  lidí ochotny trávit těžké hodiny v tak odpudivém prostředí, jakým je Minecraft, tak proč ne v jiném :)


Je možné vytvářet dostatek podnětných úkolů a činností založených na reálných principech tak, aby výsledná aplikace pokryla všechna učebním plánem požadované tematické celky?

Tady bychom asi mohli narazit. Stejně jako nelze používat ve všech hodinách stejnou metodu, stále interaktivní tabuli nebo pořád ukazovat nějaké chemické pokusy, pro školní podmínky není vhodné vše směrovat online, navíc do jednoho výukového prostředí. Takové věci pak zevšední. A ztratí svůj smysl.


 


Rozumím správně, že se v dalším příspěvku dozvíme o modelu hry, který bude teba součástí diplomky? ;-)

David Janda 24.2.2013

Komentář

Velice děkuji za reakci.


Předně bych měl určitě zmínit, že, ač mne tato problematika velice zajímá, jsou zde ještě zajímavější problémy, které si zaslouží zpracování v podobě diplomové práce (didaktika matematiky stále vítězí:-).


Přiznám se, že občasnému promýšlení podobných modelů různých vzdělávacích prostředí se asi jen tak nevzdám, ale jakékoli realizaci odporuje můj názor, že výsledkem těchto úvah by měla skutečně být spíše hra než prostředek ke vzdělávání. Nejsem si jist nakolik by "didaktické a vědecké" pozadí této myšlence prospělo.


Dále bych měl ještě jednu poznámku. Využití her přímo ve výuce se sice nebráním, ale nepovažuji to za příliš přínosné. Sám jich při informatice používám velmi zřídka a spíše s cílem zlepšit orientaci studentů v nějakém prostředí nebo procvičit logické uvažování. Celý kocept je primárně zamýšlen jako prostředek mimoškolního vzdělávání.


A z toho plyne asi to nejdůležitější, co jsem chtěl říci - spíše bychom měli vzít nějakou hru a posílit logiku a matematiku v ní obsaženou než produkovat nepřeberné množství různých "výukových" aplikací nazývaných hrami. Minecraft je tomuto asi nejblíže, ale pořád tak nějak cítím, že to ještě není ono:-)


Jak jsem nad tímto tématem v posledních dnech přemýšlel, vidím tady