Množství
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Petra Pšeničková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 28. 02. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Vítám dobré nápady, nebo rozpracování toho, co na fakultě učíme již před 20 let, avšak nemuhu nereagovat na terminologii. V tomto případě rozhodně nejde o odhady. Odhadem se chápe takový postup, ktrý stojí na již založené zkušenosti a často vyžaduje porovnání s jiným odhadem, očekává se zpravidla hodnocení nebo ověření.
Pokud neužijeme číslo, pracujeme sice s množstvím, ale množství se neodhaduje, ale porovnává (možnosti: více než, méně než, stejně jako). POrovnat na první pohled je možné, pokud jsou rozdíly v množství evidnetní. Pokud nejsou, pak NEHÁDÁME, ale zjišťujeme, o kterýze vztahů se jedná a to jednou z osmi různých strategií, aniž bychom použili číslo, nebo mpůžeme postupovat \"přes určení počtu - dospějeme k číslům\" a pak se k porovnání množství vrátíme.
Některé momenty zde spíš připomínají hádání, tipování (může být vázáno na projekci přání), ale i tam patří ověřování, což je součástí kultury matematického myšlení, které v tomto věku zakládáme.Slovo odhad má své pevné místo ve škole, ale hraje tam jinou roli, než zde.
Se slovem odhad musíme pracovat v předškolním věku opatrně.
kaslová

Komentář
Děkuji za ujasnění vhodné terminologie.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.