Chatbot EMA
4 zdařilé

Psychopatologie

Autor
Miroslav Orel a kol.
Datum vložení
4. 12. 2018
33 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

duševní poruchy
Gradakniha
pomáhající profese
přehled
psychiatrie
psychologie
psychopatologie
specifické poruchy

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Miroslav Orel a kol.
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 10. 01. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: speciální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Alžběta Peutelschmiedová 13.1.2013

Komentář

Jen krátkou - ale zásadní - poznámku k poslednímu řádku uvedeného textu. Breptavost (tumultus sermonis) rozhodně není poruchou artikulace. Breptavost je porucha tempa řeči a spolu s koktavosti patří do jednoho z deseti okruhů narušení komunikační schopnosti - do okruhu narušení plynulosti řeči (breptavost je tedy porucha tempa řeči, koktavost porucha dynamiky řeči). Narušení komunikační schopnosti je terminus technicus, který od


90.let minulého století nahradil termín poruchy a vady řeči - logicky, uvažujeme přece o komunikaci. Na pojetí breptavosti se tím nic nezměnilo. Pro doplnění: poruchou artikulace je i laikům (a to by v tomto případě učitelé být neměli) známá jako patlavost (dyslálie).


   V žádném případě nelze breptavost řadit mezi psychické poruchy, do psychopatologie. Děti a osoby s narušením komunikační schopnosti (a zopakuji, že je to celkem deset \"kategorií\") jistě mohou v důsledku svého postižení mít určité psychické problémy. A právě ke vzniku takových problémů spolehlivě napomohou ti, kteří ve školách k žákům např. s breptavostí budou a priori přistupovat jako k dětem s psychickou poruchou.  Něco o tom vím, setkávala jsem se s takto školně poškozenými dětmi několik desetiletí.