pH
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Cílem laboratorních prací bylo přiblížení učiva žákům ZŠ. Nedílnou součástí bylo zavedení předmětu mediální výchova a tvorba výukových filmů s chemickou tematikou. Cílem práce pH bylo ověření teoretických vědomostí v praktické úloze, vyzkoušení práce s univerzálním indikátorovým papírkem, porovnání zbarvení papírku a přírodního barviva v různých prostředích, posílení jemné motoriky. Práce podporovala individuální badatelskou činnost žáků ZŠ.
Cílem laboratorních prací bylo přiblížení učiva žákům ZŠ. Nedílnou součástí bylo zavedení předmětu mediální výchova a tvorba výukových filmů s chemickou tematikou. Cílem práce pH bylo ověření teoretických vědomostí v praktické úloze, vyzkoušení práce s univerzálním indikátorovým papírkem, porovnání zbarvení papírku a přírodního barviva v různých prostředích, posílení jemné motoriky. Práce podporovala individuální badatelskou činnost žáků ZŠ.
digitální gramotnost
1
pH
1
Chemie
laboratorní práce
projekt ESF
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Martina Čáslavová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 14. 02. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Cílem představené laboratorní práce na téma „pH“ bylo poskytnout učitelům inspiraci pro ověření teoretických vědomostí v praktické úloze. Žáci si v ní vyzkouší práci s univerzálním indikátorovým papírkem, porovnání zbarvení papírku a přírodního barviva v různých prostředích. Laboratorní práce podporuje rozvoj jemné motoriky a individuální badatelskou činnost žáků ZŠ.
Navrhuji doplnit k představeným variantám laboratorní úlohy variantu měření pH s využitím digitálních technologií (Vernier, Pasco a jiné). Vysoce efektivní je práce ve skupinách, kde si žáci rozdělí role a vzájemně spolupracují. Tato varianta bude navíc rozvíjet u žáků jejich digitální gramotnost. Žáci jsou vedeni k navrhování různých postupů k řešení vybraného problému pomocí digitálních technologií a k využívání digitálních technologií pro školní práci.