O Popelce
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Rak
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 01. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Pracuje se s pohádkou,a to pouze s tzv.klasickou (zmíněna Popelka, O Zlatovlásce, Čert a Káča - ta poslední se mimo jiné vymyká navrhovanému konceptu). Učitelky MŠ a nižších ročníků ZŠ dosvědčí, že dnešní děti se v oblasti tzv. klasických, tradičních pohádek orientují již velmi chabě, bližší jsou jim tzv. moderní pohádky.
Pracuje se s žáky na 2.stupni ZŠ - proč v tomto věku právě s literárním útvarem pohádky?
Podstatnější jsou zadané úkoly. pro přehlednost je zopakuji:
- žáci zhodnotí evropskou minulost tak, jak je zobrazována v pohádkách
- žáci zdůvodní, proč lze režim totality jen obtížně změnit
- žáci definují rozdíl mezi vládou a režimem
- žáci popíší výhody demokracie pro možnost jedince jednat svobodně.
Až najdete děti, žáky na 2.stupni ZŠ, kteří budou schopni těmto úkolům dostát, prosím, dejte mi vědět, ráda se na ně pojedu podívat.
Pokud budeme produkovat pedagogické texty podobné úrovně, nemůžeme se divit, že skutečně vzdělaní lidé budou současné učitele vnímat velmi skepticky. Tudy cesta ke zvýšení prestiže učitelského povolání skutečně nevede, byť by se eventuálně platy učitelů zvýšily několikanásobně.

Komentář
Na uvedeném článku mi vadí několik věcí: v textu jsou chyby (interpunkční, gramatické) a hlavně mi přijde nevhodné \"feudalizovat či politizovat\" příběh, který je mnohem staršího původu a má symbolický, duchovní význam (tím nemyslím ony freudovské interpretace). V neposlední řadě je též potřeba říci, že ne všechny monarchie (všichni monarchové) byly/i (jsou) totalitními vládci. Přijde mi to hodně černobílé a zjednodušené.

Komentář
Děkujeme za komentáře. Pomáhají nám kriticky se zamýšlet nad výukovými materiály. Je pak na pedagogickém citu každého učitele, zda přijme podklady bez výhrad nebo jen jako inspiraci pro svou vlastní tvorbu.

Komentář
Autor zjevně přeceňuje možnosti interpretace pohádky, vyždímat z Popelky \"obrovské výhody demokracie\" je více než křečovité a splnit vyjmenované cíle je zhola nemožné (pokud je učitel nehodlá do dětských hlaviček rovnou natlouct planými frázemi). Považuji příspěvek za užitečný jako odstrašující příklad nevhodné práce s textem.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.