Chatbot EMA
5 skvělé

Destilace

Autor
Martina Čáslavová
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

destilace
Fyzika
laboratorní práce
matematika
projekt ESF

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Martina Čáslavová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 31. 01. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 2.2.2013

Komentář

Co znamená \"žák vypočítá praktický procentový výtěžek\"? Takový výtěžek zpravidla v chemii znamená srovnání s předem vypočítanou teoretickou hodnotou - o to se zde nejedná. Alkohol zřejmě oddestilujem všechen, výsledek je tedy vždy 100 %. Zde se to myslí asi jako při pálení slivovice. Stejně jako nemůžeme říkat \"ethanol\" slivovici, tak nemůžeme ale říkat \"ethanol\" destilátu v pokusu! Žáci prý mohou vypočítat onen výtěžek pomocí \"procentové koncentrace\". Co to je? Máme dvojí procenta: hmotnostní (ta jsou běžnější, podle normy nejsou vyjádřením koncentrace ale jen složení směsi) a objemová. Objemová % jsou méně používaná, pro směs alkoholu a vody se hodí, ale zde je neznáme (jde o druh koncentrace, ale termín \"procentová koncentrace\" oficiálně není).


LP trvá celkem 6 vyučovacích hodin. Souhlasím, že sestavení složité aparatury chce napoprvé čas. Ale prakticky? Jde-li o 2 hodinová praktika, tak jedna skupina zablokuje na týden či déle laboratoř nebo odbornou učebnu svými aparaturami a jiné skupiny tam nemůžou? Nebo jde o výběrový předmět, kde malá skupinka žáků má jen pro sebe vybavenou školní laboratoř, kam nikdo jiný nejde?