Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Začarovaný kruh

Autor
Jiří Zajíc
Datum vložení
4. 12. 2018
32 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

děti
Klíče pro život
kulturní kapitál
NIDM
PISA
společensko-ekonomický status
výzkum

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jiří Zajíc
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 03. 12. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: neformální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bedřich Maleš 15.9.2014

Komentář

Předesílám, že nejsem pedagog, zato ale děda vícero vnuků, z nichž 4 jsou školou povinní. Tedy: můj zájem o dění ve školství je logický, leč, pochopitelně, amatérský. Mohu se mýlit, mohu se ptát přihlouple.


Právě dočítám knížku Pět pohledů na nadání J.M. Havigerové, Grada 2011.  Na str. 35 knížky se zvažuje otázka separace versus integrace nadaných. Podle autorky se specializovaná péče o nadané vyplatí, nadané děti jsou  úspěšnější studijně, ba i dokonce v testech inteligence naž ty, které navštěvují běžné školy. V těch \"míra aktuálního nadání v kognitivní oblasti prokazatelně klesá\".


Hned v úvodu článku píše pan Zajíc o katastrofálních výsledcích komunistických experimentů ve školství v padesátých letech. Výsledkem rozumím, že na vysoké školy a posléze do praxe tehdy přicházeli lidé bez potřebných znalostí a kreativity, což mělo logicky za následek postupné zaostávání ČSR za technicky vyspělými státy.


Otázka zní, zda si tohle můžeme - byť ne v tak vyostřené podobě - dovolit dnes. Jinými slovy - jako laik se domnívám, že v zájmu zachování kvalitní technické (i humanitní) vzdělanosti tohoto národa - možná dokonce zachování tohoto národa vůbec - je exkluzivní vzdělávání nezbytností.  Jistěže může, či spíš mělo by, jít o nějakou změkčenou formu, ve které děti s nižším indexem ESCS nebudou odděleny od dětí s vyšším indexem ESCS neprodyšně odděleny. Ze zpráv ze světa, týkajících se školství jsem nabyl dojmu, že tento problém zaměstnává pedagogy celosvětově. Ale možná, že někde věc vyřešili jak jen to šlo dobře, jinde mají výsledky o poznání horší.  Má o tom někdo u nás přehled? 


Zdraví


Maleš