Chatbot EMA
5 skvělé

Autorský zákon a ACTA v praxi učitele

Autor
Daniel Kříž
Datum vložení
4. 12. 2018
3 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

ACTA
autorský zákon
Creative Commons
MŠMT
právo

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Daniel Kříž
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 25. 10. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Pavlína Hublová 25.10.2012

Komentář

Předávám poděkování na síti G+.

E Kocourek 25.10.2012

Komentář

Těžký oříšek pro učitele - jak prezentovat žákům cosi zcela chaotického, v čem se ani sám učitel nevyzná, protože se v tom prostě vyznat nelze (což je jistě i jeden ze záměrů navrhovatelů podobných "gumových" zákonů). Bylo by krásné, kdyby učitel mohl aspoň dodat optimistickou poznámku, že náš národní stát se snaží svoje občany ochránit před následky nadnárodního šílenství typu ACTA - ale to v Česku neplatí, čeští zákonodárci si ochotně přisolí.


Tak už snad zbývá jen poukázat na technickou bezzubost opatření, vyplývajících z ACTA. Pokud se učitel (nebo student) chystá vycestovat do zahraničí a obává se celníků, čmuchajících v jeho digitálních uložištích, v jeho počítači a v jeho flash-pamětích, měl by všechna data důsledně zakryptovat. (Přiznávám, že nevím, co dělat s takovým MP3 přehrávačem, který má jen vnitřní paměť.) A pro počítačové šikuly by nemělo být neřešitelným problémem upravit některá média tak, aby na nich čmuchající celníci nedetekovali vůbec žádná data. Na druhé straně pro zabavení nudících se celníků by s sebou každý cestovatel měl schválně vozit plnou taštičku starších vypálených DVD se zaručeně autorsko-právně nezávadným obsahem (osvědčil se text Bible), zajisté z velké části nečitelných. Podobně poslouží i postarší externí HDD s kapacitou co nejvíce terabytů, dávno za hranicí záruční doby (je třeba pomoci i ostatním cestovatelům a zajistit, aby pečlivý celník ten den už žádné jiné medium nezkontroloval).