Bezpečný internet pro děti
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Lenka Hronková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 17. 08. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Instalaci jakékoli podobné aplikace či filtru či blokátoru, atd. apod., by možná mělo předcházet několik úvah či dotazů položených svědomitým rodičem ... komu? Třeba sám sobě.
1) Shoduji se s tvůrci nabízeného filtru v určování, který obsah je a který obsah není závadný? Pokud ne, mohu si ušetřit námahu s instalací.
2) Je nabízený filtr naprosto spolehlivý a stoprocentní? Pokud ne, mohu si ušetřit námahu s instalací.
3) Existuje nějaká časová (třeba věková) hranice, po které už přestanu svoje děti vystavovat podobným nesmyslným omezením a blokádám? Pokud ne, a dotyčný rodič míní o webovou neposkvrněnost svých potomků pečovat až do penze, dělá to dobře a může pokračovat, každý měsíc nový webový filtr. Pokud ano, to bude pro potomky pěkný šok, až jim jednou dovolí podívat se, co na tom ošklivém zkaženém webu doopravdy je.
Web má mnoho špatných vlastností, o tom už jsme tu diskutovali dávno a dlouze. To, že tam osoba (natožpak zvídavé dítě) se schopnostmi na úrovni středně inteligentního foxteriéra nalezne, navzdory sebepropracovanějším rodičovským filtrům a zákazům, LIBOVOLNÝ obsah, je z těch špatných vlastností ta určitě NE nejhorší. Děti (všeho věku) je vhodné před škodlivými vlastnostmi webu chránit, nejlépe tak, že je na ně připravíme. Ale určitě ne nějakými filtry a aplikacemi.
Aplikaci i-bezpecne povazuji za užitečnou leda jako duševní cvičení. Pepíčku, nainstaloval jsem ti na počítač nový filtr. Dej vědět, jak rychle ho dokážeš prolomit.
Komentář
Používáním této služby dáte této firmě komplexní přehled o své činnosti na internetu. Žádné garance nezneužití těcto dat nedává. Vyhněte se tomu velikým obloukem!
Spolehlivost tohoto filtru je z principu velmi omezená.
Komentář
Já si dovolím oponovat příspěvků Kocourka a Wagnera, jestli to jsou vůbec pravá jména. Vezměme si příklad, jsem správce malé ZŠ (což skutečně jsem) a rodiče na nás útočí, abychom filtr používali. V USA například každá škola musí splnit podmínky filtrování K12, bez toho nesmí být žádný PC připojený k internetu ve školních zařízeních. Proto tato aplikace toto splňuje dokonale a pokud něco ve filtru není, ano je to možné, ale mám možnost si to centrálně přidat a nemusím obíhat každý PC zvlášť. Komentář J.Wagnera o sledování činnosti na internetu mi přijde hodně zábavný, to asi ani ten pán neví jak funguje DNS, či by asi žádný DNS server nejraději nepoužíval, nebo je to student, který již na nějaký filtr narazil a nemůže v hodině sledovat své oblíbené stránky.
Komentář
Projekt hodnotím kladně, pan Kocourek je evidentně zastáncem teorie volné výchovy. Bohužel již mnohokráte bylo dokázáno, že volnost není zrovna ideální řešení. Dětem můžete tisíckrát vysvětlovat, aby nekouřili, nepili a nebrali drogy, ale .... samozřejmě je to přístup o přístupu, každopádně však hodnotím velice kladně mít možnost tohoto blokování, využití je na rodičích, ředitelech atd. Osobně však doufám, že škola do které můj syn chodí blokování používá.
Komentář
\"... je to student, který již na nějaký filtr narazil a nemůže v hodině sledovat své oblíbené stránky.\"
:))) No vida, Janku, jak je snadné omládnout! To bych taky brala.
Komentář
Dobrý den, službu provozujeme my. Názor na blokování má jistě každý jiný, někdo ho podporuje, jiný nikoliv, osobně jsem ve většině případů pro. Jinak jsem spíše technik, takže o tom polemizovat nebudu a pokusím se odpovědět věcně na 2 věci, které zde zazněli:
- E.Kocourek: službu prolomit při dobrém nastavení nelze (nemáte možnost změnit DNS, či rotuer neumožní přístup na jiný DNS server, což lze jednoduše nastavit v jakémkoliv prostředí).
- J.Wagner: Jak můžete něco takového bez znalosti služby tvrdit? Nezlobte se, ale asi nerozumíte technice, jaký komplexní přehled prosím dáte používáním DNS serveru? O dotazech není zaznamenáno vůbec nic, obecně by šlo maximálně zjistit jaký překlad z jména na IP požaduje daný klient, což může dělat však jakákoliv služba od pingu po aktualizace windows a DNS serveru se neoznamuje jaká služba to byla, navíc každý klient si dotaz po jistou dobu cachuje, takže překlad proběhne jen při prvním dotazu. Tak si prosím nevymýšlejte. Pokud to nevíte tak i Vy musíte nějaký DNS server používat, navíc logovat každý dotaz na převod název -> ip adresa by znamenalo neúnosné náklady, dokážete si to vůbec představit kolik dotazů DNS server zpracuje za sekundu a jak by je vůbec měl ukládat? To by služba doopravdy již zadarmo být nemohla. Pokud se chcete vzdělávat tak si nejdříve přečtěte http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System a http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_protocol_suite .
Komentář
\"Bohužel již mnohokráte bylo dokázáno, že volnost není zrovna ideální řešení.\" -- Volnost, to jako svoboda? A NENÍ ideální řešení? Samozřejmě, celá česká vláda a všichni ministeriálové, nejspíš i valná většina českých politiků napříč politickým spektrem vám tohle podepíše. Svoboda není ideální řešení, a proto by se raději občanům neměla poskytovat. Trefil jste to přesně, pane Nidermayer, ZDE je ten zakopaný pes.
A ještě detailíček: uveďte, prosím, nějaký odkaz na ten důkaz (jak píšete \"mnohokráte bylo dokázáno\").
I kdyby se zbláznil každý rodič a každý ředitel a tudíž to používala úplně každá česká škola, pořád nechápu, k čemu to mravokárcům bude dobré. Znám školu, kde v každé třídě minimálně třetina studentů používá svůj vlastní tablet nebo jiný online prostředek (s mobilním Internetem), a můžete se spolehnout, že žádný z těch studentů tam žádný filtr nemá.
Ad Jiří Schindler, dotaz: Lze se skrz vaši aplikaci přihlásit na nějaký vzdálený server, například službou telnet nebo něčím ještě pokročilejším?
Pane Netický, jímž skutečně jste - jaká je relevance vaší pochybnosti o identitách komentátorů? Podle vás mají uživatelé nicků menší pravdu, nežli vy skutečné bytosti? A jak je to s tím K12 v U.S.A. - není poněkud přesnější říci, že škola musí splňovat podmínky K12, POKUD chce dotaci E-rate? A že vůbec není jisté, zda KAŽDÁ škola ty podmínky splňuje? A i kdyby splňovala, VY sám vůbec nemáte žádný prostředek, jak to zjistit?
Skutečný pan Netický odhalil skutečný důvod mého komentáře. Velice silně se obávám, že ministerstvo nebo zákonodárci nebo kdokoli jiný, v nikdy nekončícím úsilí páchat dobro ať to stojí co to stojí, brzy přijde s návrhem (nejlépe formou zákona), aby každá česká škola povinně používala webový filtr (a jistě i moudře určí, který filtr od které firmy to musí být, aby se peníze nekontrolovaně nekutálely někam, kam nemají). Jistě dojde i na argumentaci USA - náš vzor. Dohnat a předehnat! Až ta chvíle přijde, já chci mít čisté svědomí. Jakmile jsem to uviděl na rvp.cz, neprodleně jsem napsal, jaká je to ..., totiž, ehm, jak strašně užitečné a nezbytné to je.
Komentář
Dobrý večer,
moc pěkná diskuze:-) Mám jen jednu faktickou poznámku (zejm. pro pana Kocourka). V době Internetu do škol, kdy cca polovina škol odebírala službu konektivity od Českého Telecomu, byla součástí této služby i možnost filtrování obsahu (obsahující i různé black a white listy a další techniky). Pídil jsem se tehdy na ČT po statistice, kolik škol to používá. Nakonec jsem se dozvěděl, že žádná.
ON
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.