Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 3. díl
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Petra Pšeničková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 15. 08. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Mám k tomu jeden postřeh - čím menší jsou předlohy, tím hůř se motorika rozvíjí. Osvědčily se mi předlohy křídou na tabuli (děti milují kreslení křídami) tak velké, jak jen to jde (aby je děti obsáhly z jednoho místa) a když na papír, určitě A3. Dále také děti těší kreslit nohama.
Komentář
Ano, souhlasím. Pracovní list může být zvětšen nebo překreslen na tabuli, poté teprve žáci pracují na zmenšený formát v lavicích. Pokud učebna disponuje interaktivní tabulí, žáci pracují se zvětšenou předlohou na tabuli, poté se zmenšenou v lavici. Zpestření pomocí malování křídami, prstovými baravami, nohou apod. je výrazný motivační prvek. Taktéž malování/psaní prstem do písku, krupičky. V přípravné třídě se mi osvědčil formát A4, i když lze začít s větším formátem, dle mé zkušenosti je vhodné končit s formátem A4. Ve školce bych využívala formát větší, teprve v posledním roce školky bych zmenšovala formát na A4. V rozvoji grafomotoriky jsou různé přístupy, každému se osvědčil jiný. Děkuji za váš postřeh a vaši zkušenost.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.