Chatbot EMA
5 skvělé

Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti

Autor
John F. Taylor
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 17
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

ADD
ADHD
portálkniha
porucha pozornosti
porucha pozornosti s hyperaktivitou

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: John F. Taylor
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 06. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: speciální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 9.6.2012

Komentář

Jazyk tohoto příspěvku se mi zdá zvláštní. Není to narychlo přeložená angličtina?


Kniha, zdá se, přináší spoustu zajímavých typů, jak s žáky s ADHD pracovat. Jinak bych byl s celou ADHD agendou opatrnější. Stal se z toho poměrně dobrý obchod a na stále více a více žáků se lepí nálepka ADHD. Přitom jejich nepozornost a roztěkanost mnohdy znamená jen neschopnost učitele žáka zaujmout. Žáci jsou, jak už jsme se na několika fórech dohadovali, jiní a stačí málo, třeba žákova neochota poddat se nemožnému výkladu, a žák nedává pozor, vyrušuje atd. atd. Učitel neschopný sebereflexe pak žáka označí jako hyperaktivního, nepřizpůsobivého a zařadí ho mezi ADHD, aby se mohl nerušeně věnovat své špatné práci.


Nevěděl by někdo o výzkumech popisujících, jak se čísla českých žáků s nedostatkem pozornosti a hyperaktivitou mění? V USA zaznamenávají zvyšující se počet žáků s ADHD od středu na západ - zvláštní, že?

Jana Petrů 9.6.2012

Komentář


Ach jo, pane Rusku, nechtěl byste se nejdřív přijít na nějaké takové dítě podívat, třeba ke mně do třídy? (A to to není zrovna extrémní případ.) Mimochodem, nebála bych se ADHD, stejně jako jiné poruchy, označit přívlastkem civilizační.

Martin Rusek 9.6.2012

Komentář

Vážená paní Petrů, chápu, že s mými mnohými názory nesouhlasíte, není to nic překvapivého. Vyjadřujete se na základě vlastní zkušenosti, tu Vám neberu a respektuji ji. Já reaguji na základě znalosti trendů u nás i v zahraničí. Snad si nemyslíte, že jsem první, kdo poukazuje na to, že se do skupiny ADHD zařazuje čím dál tím více dětí? Nedávno se dokonce tady na portálu řešil případ, který sleduji i ve své třídě (ano, nejste jediná, kdo má ve třídě hyperaktivní děti). Nálepky ADHD zbavilo žáka pouhé zjištění, že si ráno kupuje ve školním automatu kávu, jejíž účinky podpoří v průběhu dne dvěma energydrinky SHOCK. Aby pak nebyl hyperaktivní :)


Vřele doporučuji shlédnutí videa Paradigm shift - jeho autor obdržel za své dílo rytířský titul. Vycházím z něhio - Ach jo? :-D

Mgr. Zdeněk Sotolář 9.6.2012

Komentář

Martin Rusek píše: \"Učitel neschopný sebereflexe pak žáka označí jako hyperaktivního.\"  Je to vždy právě učitel? Nepřinášejí si žáci onen papír z PPP? Souhlasím, že nálepkovat žáky značkou ADHD je neblahý trend (jako třeba zbytečné odklady). Někdy mám ale pocit, že poradny jsou placeny od kusu. 

Martin Rusek 9.6.2012

Komentář

Máte pravdu, pane kolego, přehnaně jsem generalizoval. Kdo ale posílá žáka do PPP?

Jana Petrů 9.6.2012

Komentář


Tady ale přece nejde o žádné \"nálepky\". Mě nezajímá ani papír, ani dg, ale jenom a pouze pozorování žákova chování. Prvňák se určitě nedopuje energetickými nápoji, a přesto sebou při vyučování mlátí, poskakuje i při psaní apod. Jeho atypické chování je nápadné i při hrách venku.


Pokud se do skupiny ADHD (či Aspergerův syndrom, SPU aj.) dostává stále více žáků, kde vidíte příčinu vy, kolegové?


(Mimochodem, publikace je určena přímo žákům a obsahuje doporučení, jak oni sami mohou svůj neklid regulovat.)

Radek Sárközi 9.6.2012

Komentář

Když existuje nová diagnóza, postupně se začne používat a je nalezena u více a více jedinců. Tak to bude se vším... K tomu se připojí finanční podpora, takže je vlastně výhodné, když je někdo takto diagnostikován. V takovém systému je těžko říci, zda se počet jedinců s ADHD opravdu zvyšuje. Pokud mají na rozvoj ADHD vliv třeba aditiva v potravinách (některá éčka), jak se tvrdí, tak víme, že jich jíme čím dál více, tudíž by logicky bylo i více lidí s ADHD. Pokud je ale ve škole automat na kolu, nepřičítal bych hyperaktivitu žáků jen na vrub ADHD...

Mgr. Zdeněk Sotolář 9.6.2012

Komentář

Kdo posílá žáky do PPP? Stále častěji rodiče. Chodí si pro papír jako do sámošky.

Jana Petrů 9.6.2012

Komentář


To je pravda, hlavně od sedmé třídy výš, jakmile se začne zhoršovat prospěch :)

Martin Rusek 9.6.2012

Komentář

A proč že se zhoršuje prospěch? Žáci jsou od sedmá třídy hloupější?

Mgr. Hana Pilařová 9.6.2012

Komentář

Martine, říká vám něco puberta? Tak ta plnou silou udeří obvykle ve druhém pololetí sedmičky a velmi pozvolna její negativní projevy odcházejí po prvním pololetí osmé třídy.

Martin Rusek 9.6.2012

Komentář

Nebo to je tím, že prokouknou a potřebují něco jiného než: \"Pište si.\" \"Pamatujte si.\"


RNDr. Jitka Rambousková 9.6.2012

Komentář

Do PPP škola nikoho poslat nemůže, vše je  rukou rodičů. Škola vyplní pouze část papírů a pokud rodiče nechtějí a nedají svolení, tak prostě dítě nikam nejde. Podobně se škola nemusí nic dozvědět. Co se škola dozví, rozhodují rodiče.


A doporučuji zkusit odučit někde rok od pololetí sedmičky do pololetí osmičky. Ty děti se opravdu velmi změní. Opravdu nehloupnou, ale mají tolik starostí samy se sebou, že škola je pro ně to poslední, co je zajímá. 


Mimochodem, na západ od našich hranic se využívají často medikamenty na zklidnění dětí, u nás to učitelé musí vyřešit bez nich. 


PS. Automat na colu na ZŠ být nesmí.

Jana Petrů 9.6.2012

Komentář

Prý funguje třezalka :) Ale pozor na dávky, má vedlejší účinky (fotosenzitivita apod.). Proto dětem bych raději dávala čaj než tablety.

Andrea Rutová 13.6.2012

Komentář

Dobrý den ,mám 9letého syna s ADHD a hyperaktivitou a do PPP nás poslala ředitelka MŠ , když mu byli 4roky,takže to není z naší vlastní iniciativy.  

Renata Votavová 13.6.2012

Komentář

Ano, rozumím. Podnět k vyšetření byl dán ředitelkou MŠ, která Vás upozornila na možnost ADHD u Vašeho syna a zřejmě Vás informovala o významu a důsledcích této služby. Podmínkou poskytnutí vyšetření ve školském poradenském zařízení je ale v případě nezletilého žáka písemný souhlas zákonného zástupce, tak jek to objasnila p. Rambousková.  

Mirka T 26.1.2013

Komentář

Dobrý den,


problematiku ADHD moc neznám (ještě jsem s ním neměla osobní zkušenost), ale podle školení na kterém jsem byla nedávno se ADHD nedá dost dobře diagnostikovat u dětí do 5 let. Co se týká toho, jestli je vyšetření dobrovolné, tak samozřejmě je, ale školka nebo škola ho doporučuje na základě \"zvláštního chování\" dítěte. Učitelka nemůže nic diagnostikovat, i kdyby byla sebelepší. Do PPP se posílají děti, u nichž už si učitel neví sám rady a potřebuje vědět, jak správně s dítětem zacházet, aby mu co nejvíce pomohl. Rodičům to taky poskytne informace o tom, je-li něco v nepořádku, nebo je to jen výchovný problém.


Jinak, nálepky nemám ráda a od \"lepení\" jsou tu psychologové, ne učitelé.