Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Putování za podmalbou na skle – 2. část

Autor
Petr Drkula
Datum vložení
4. 12. 2018
20 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

lidová tvořivost
podmalba
výtvarné techniky
výtvarný projev

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Petr Drkula
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 03. 08. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní umělecké vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Mgr. et Mgr. Aleš Franc 3.8.2012

Komentář

Druhá část příspěvku prakticky popisující vytváření podmalby na skle vhodně doplňuje a rozšiřuje první, teoreticky zaměřenou stať. Oceňuji zejména podrobné a srozumitelné rozfázování celého procesu tvorby historického artefaktu v podmínkách soudobé školní výuky. Neřekl bych, že se autor článku soustředí jen na vytváření replik produkce starých mistrů, neboť v závěru odkazuje na \"vlastní zpracování výchozích předloh podmaleb\". A právě volba vhodné předlohy je základním předpokladem úspěchu výsledného produktu, tedy podmalby na skle, ať už to bylo u dřívějších lidových umělců, anebo to bude u dnešních napodobovatelů z řad učitelů a žáků. U dnešní generace bude dále nepochybně záležet na míře šikovnosti a \"fortelu\", který rozhodně nechyběl našim předkům, což se ovšem nedá tak úplně říci o nás současnících. V neposlední řadě bude důležitá i vytrvalost a ochota (či neochota) čelit případným počátečním tvůrčím neúspěchům. Jak se ale říká, \"žádný učený z nebe nespadl\" a \"vytrvalost přináší růže\". Všem případným zájemcům o praktickou tvorbu přeji mnoho úspěchů při vytváření uměleckých produktů. 


V souvislosti s předcházejícími řádky bych byl docela zvědavý na to, zda se nějaký vyučující se svými žáky pokusil či ještě pokusí o praktickou tvorbu podmaleb na skle a s jakými výsledky. Metodický portál považuji za velmi vhodné médium pro představení výsledných produktů.