Výběr ve výuce použitelných online her
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Miloš Kafka
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 14. 05. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Dík za tipy. Také přidám:
http://boardgamegeek.com/boardgame/624/quoridor a jeho elektronická verze, např.:

Komentář
Zapojení her do výuky je v současnosti opravdu potřebným krokem. Podobná zamyšlení studentů jsou proto velice důležitá. Přestože jde o studentskou práci, o publikaci v neregistrovaném médiu, příspěvek mířený široké veřejnosti, pro psaní stále platí určitá pravidla.
Jedním z nich je první krok každého sdělení - teoretická východiska, aneb kdo se tím už zabýval? Ve Vašem článku mi chybí kontext. Ano, několik zajímavých her popisujete, ale, opravdu se jim ještě někdo nevěnoval? Ćlánky by měly na něco navazovat, neco řešit a někam ústit, ani jedno zde však najít nelze. Těším se na Váš další příspěvek, pane kolego, snad mou kritiku vezmete pozitivně a další text bude již radost číst.

Komentář
Učený z nebe nespadl, pane Pozorovateli!

Komentář
Děkuji za uvedené tipy, minirecenze a zkušenosti.
Osobně jsem ráda za tuto podobu článku, v množství teorie by jeho podstata = osobní zkušenost a tipy, jak využít, zmizela.

Komentář
Dovolím si též reagovat na kritický pohled pana anonymního Po Zorovatele. Podle něj má každý článek uveřejněný na interentu (nebo minimálně na Spomocníkovi) obsahovat teoretická východiska a tvrdí, že tento nic neřeší a nikam neústí. To je názor zcela nesmyslný! Autora ani na chvíli nenapadlo, že je prvním, kdo o výukovém významu podobných her přemýšlí. Dokazuje to svými odkazy. Zařadit teorii do tohoto textu by z něj udělalo něco, co by skoro nikoho nezajímalo - což se ostatně týká většiny teoretických prací, včetně bakalářských, diplomových, dizertačních apod.
Tato práce je užitečná něčím jiným. Autor nejen vyhledal odkazy na volně dostupné hry, ale navíc je ověřil ve výuce a své takto vzniklé zkušenosti s námi sdílí. To je přesně to, co kdyby dělali všichni učitelé, bude na tom naše školství mnohem lépe. Skutečné zkušenosti jsou totiž mnohdy výrazně cennější, než všechny teorie, které, byť správné, jsou často učiteli v reálné výukové situaci k ničemu. Za sebe vám ovšem, pane Po Zorovateli, slibuji, že rozhodne-li se pan Kafka téma her rozpracovat jako práci diplomovou, a já bych mu to vřele doporučoval, rozhodně se teorii nevyhne.
Všem dalším anonymním diskutérům doporučuji obrátit se s důvěrou na Českou školu.

Komentář
Nečekal jsem nic jiného, než že dojde k poplácání se po ramenou. Naopak, psát příspěvek a nepoukázat na to, z čeho vycházím, a kudy by se čtenář mohl ubírat dále (bude-li chtít), je nesmysl. A stejně tak i pouštění takových příspěvků do éteru. Je škoda, že se spomocník stává spíše blogem.
Příspěvku chybí logická linie. Ať se pan autor nezlobí, ale vycucat si z prstu kritéria asi enbude nejlepší cesta. Taktéž výber her je poměrně nejasný. Ano, autor je na začátku svojí psací tvorby, bez konstruktivní kritiky ho ale moc nenaučíme, že?

Komentář
Ano, Spomocník je blogem od samého počátku své existence. Není se za co stydět.
Anonymní učitel - to je naprostý nesmysl. Takže s vámi končím!

Komentář
Děkuji za odkazy a minirecenze. Nevím, proč Po Zorovatel používá termín "vycucat si z prstu kritéria"? Používám stejná kritéria při vybírání her pro své žáky a připadají mi naprosto logická. Cíl, bez instalace, online, časová nenáročnost - s tím mohu jedině souhlasit.

Komentář
Dobrý den. Děkuji za VŠECHNY příspěvky. Rád se učím a konstruktivní kritika k tomu patří :)
Z čeho vycházím? Mé a žákovské zkušenosti s hraním a dále viz. [1]. Žáky i mě hry baví, proč je nevyužít? V citacích je uvedeno několik článků, které teoreticky podepírají využitelnost her. Pane Po Zorovateli, z čeho více byste chtěl vycházet?
Kritéria? Děkuji Janě Zárubové za podporu, protože kritéria vycházejí z praktických podmínek a zkušeností každého učitele a školy. Kde jinde byste pane Po Zorovateli chtěl vhodná kritéria hledat?
Otázky prosím neberte jako narážku či výsměch. Budu rád za každou konkrétní radu.

Komentář
z čeho více byste chtěl vycházet? Vážně nejsme jediní, kdo se zapojením her do výuky zabývá. Kritéria pro hodnocení her už jsou na světě, dokonce jsou standardizována. Bohužel opakujeme český nešvar objevování objeveného. Ano, ve škole to snad stačí, dá se pak ale mluvit o pokroku?

Komentář
Pane Po Zorovateli, píšete o nějakých pravidlech. Jedním z prvních pravidel by mělo být, aby se člověk nestyděl za svůj názor a podepsal ho. Asi víte o nějakých úžasných zdrojích, které jste ovšem neuvedl, patrně znáte spoustu zajímavých prací, které nezmiňujete. Co to nějak napravit? Děkuji.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.