Chatbot EMA
4 zdařilé

Druhá mocnina – výzkumný přístup

Autor
Stanislav Novák
Datum vložení
4. 12. 2018
5 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

druhá mocnina
matematika
výzkumný přístup
zkoumání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Stanislav Novák
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 31. 05. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jana Petrů 31.5.2012

Komentář


Je to moc pěkné, ale nemohu se zbavit dojmu, že je to spíše dokazování již sděleného obsahu, než objevování. Za objevování v pravém slova smyslu považuji spíše prvotní využití geometrie, tam žáci opravdu OBJEVÍ druhou mocninu, pak práci se čtverci ve čtverci (vyvodí se výrazy) a pak teprve tento algebraický postup jako \"zpětné ověření\" a zjednodušení. Ale určitě se mohu mýlit.


Mmch, mým žákům se moc líbilo písemné odmocňování, které také zpětně osvětlovalo druhé mocniny.

Stanislav Novák 31.5.2012

Komentář

Děkuji Vám za reakci. Jistě máte pravdu, nejde ani tak o objevování druhé mocniny (k té jsme se snažili dostat pomocí čtverečků, z kterých jsme skládali větší čtverce, ... - zřejmě tedy v duchu postupu, který jste načrtla),


V tomto případě jde spíše o výzkumný přístup k odhalování souvislostí, které lze najít mezi konkrétními hodnotami druhých mocnin konkrétních přirozených čísel. Nejprve jde o takové \"hraní si s čísly,\" při kterém ale upevňujeme postup výpočtu, pak přijde na řadu zobecňování - klíčová část!! Formulovat pravidlo, ověřit na dalších hodnotách a nakonec se pokusit odůvodnit jeho platnost obecně (samozřejmě ne formálním důkazem, ale hrubým načrtnutím jeho idey - žáci v tom byli celkem úspěšní).



Jana Petrů 31.5.2012

Komentář


V tom případě hvězdičkuji :)