Mým učitelem je počítač
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Ondřej Solnička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 19. 01. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Hezký článek, Ondro, díky! Trochu mi chybí, žes do něj nezahrnul odkazy na lidi, kteří se tím zabývají ve větší míře. Uváděl bych třeba Stephena Downese a skupinu autorů kolem blogu Teachpaperless - hlavně Shelly Blake-Plocka, kteří se tímto tématem hojně zabývají. Omlouvám se, nějak zlobí prostředí a nemůžu vkládat odkazy.

Komentář
Nezbývá, než se přidat. Skutečně pěkný článek. Nicméně bych řekl, že se uvedené výsledky daly čekat. Má někdo link na autora-didaktika a metodika pro první stupeň, který by zvládnul e-learning čtení, psaní a počítání? S prokazatelně dobrými výsledky? Nemyslím si, že by se v raném školním věku dala výuka transformovat do podoby e-learningu, aniž by se to projevilo na osobnosti žáka v negativním slova smyslu - např. personální komunikační dovednosti, sociální dovednosti atd. Současně si ale myslím, že šikovná podpora výuky, nějaká forma blended learningu, by při výuce trivia měla přinést pozitivní výsledky - zejména v rovině opakování a upevňování učiva.

Komentář
Ano, představit si online výuku lze zvláště v nejnižších ročnících velmi obtížně. Je vhodná především pro ty rodiče, kteří stejně uvažují o domácím vyučování. Online škola pak využívá různé počítačové aplikace procvičující čtení a počítání, ale hlavně staví na pravidelném přímém videokonferenčním spojení s učitelem. Samozřejmě zdaleka není nepřetržité, ale díky němu je celá věc daleko reálnější. Umím si docela dobře představit situaci, v níž se rodič pro tuto formu rozhodne. Zrovna tak si umím představit i situaci úplně jinou, v níž žák "chodí" do online školy jen proto, že je to ze zákona (v USA) možné, v tradiční má mizerné výsledky a chce se takto učení vyhnout ještě více.

Komentář
Například komunikace mezi učitelem, žákem a rodičem (příp. vzdělavatelem) je poměrně častá v experimentálním ověřování domácího vzdělávání na 2. stupni ZŠ, které již několik let MŠMT na několika školách ověřuje. Typické je použití Skypu pro tyto účely, výjimečně v kombinaci s Moodlem. Nejde o hlavní proud, ale pro současnou cílovou skupinu rodin z tohoto experimentu (resp. jistou její část; jedná se o značně heterogenní skupinu), je to velice přitažlivé řešení vzdělávání vlastních dětí.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.