Metodický portál www.rvp.cz
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: PaedDr. Karel Tomek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 14. 11. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Tato autoevaluace vyznívá jen a jen pozitivně. Ovšem nic není jen a jen pozitivní. Opravdu portál rvp.cz v ničem a nikdy nezklamal? Uvedu některé sporné body: Zaměření na rozsah škol od MŠ po G, SOŠ a SOU je velmi rozsáhlé - SŠ A SOŠ se připojily na posleední chvíli a ze služeb rvp.cz získaly nejméně. Portál měl ukázat, jak prakticky realizovat reformu - nejpoužívanější část - DUMy - někdy nabídla podivný vzor. Několikrát jsem zde vznesl otázku, zda se jedná jen o uspořádané úložiště materiálů - již podle názvu portálu by to tak nemělo být a nemělo by to být vzhledem k recenzování publikovaných materiálů. Jásat po několika málo letech provozu, jak se vše ohromně dařilo, je zvláštní - vznikalo zde přece cosi jako vzájemně propojená skupina odborných časopisů a odborný časopis se po několika letech teprve začíná profilovat, začíná mít své autory, recenty, čtenáře. Portál rvp.cz tedy v podstatě měl šanci pořádně nastartovat - pokud bude pokračovat, tak má na čem stavět. Probíhá sice řada diskuzí, ale je v nich omezený a stálý okruh diskutujících. Neměla by autoevaluace být i kritická? Nebo snad o mrtvých jen to dobré?

Komentář
Tento příspěvek hodnotí projekt METODIKA II, jehož hlavním výstupem je Metodický portál. Máte pravdu v tom, že je portál teprve na začátku a že bude potřebovat ještě velký čas na doladění a doplnění všech \"prázdných míst\". Ale projekt v tuto chvíli končí a z pohledu jeho ukazatelů je opravdu úspěšný.
Kdyby tým kolem portálu mohl rozhodovat, tak věřte, že bude i nadále podpořen a zajištěn. V tuto chvíli ale všichni současní pracovníci končí, protože končí projekt. V projektu byl vyvinut nástroj (portál), který je řekněme v pilotním ověřování. Až následný provoz jej může dovést k plnohodnotnému životu. V IT světě je přechod od rozjezdu do plného života měřen na cca 5 let. Portál v této podobě má za sebou pouze roky dva.
Takže z našeho pohledu jsme pro úspěšné naplnění projektu udělali maximum. Teď předáme portál příjemci, kterým je MŠMT a to skrze NÚV zajistí jeho další budoucnost.
Tým, který řešil projekt, už u toho ale bohužel nebude.

Komentář
K tomu, co už napsal Lukáš Križko bych rád dodal jen to, že článek není autoevaluací. Co je smyslem uveřejněného textu, je jasně napsáno v jeho anotaci. Jde o zmapování vývoje a přehled toho, v jakém stavu relizační tým projektu Metodika II předává Metodický portál MŠMT. O tom, v jakém rozsahu a s jakou podorou MŠMT bude pokračovat další vývoj Metodického portálu, rozhodnou odpovědní pracovníci MŠMT. Konstatování uvedená v článku se týkají doby relizace projektu, který je ukončován ke konci roku 2011. O tom, jak bude využito potenciálu, který představuje Metodický portál ve své aktuální podobě, rozhodne budoucí vývoj. V tomto smyslu souhlasím s panem Melicharem, že \"portál měl šanci pořádně nastartovat (a o tom je článek) a pokud bude pokračovat, má na čem stavět.\"
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.