Kultura a literární výchova jako báze pro rozvíjení komunikačníc
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jana Sladová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 15. 12. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
\"Žáci se mají naučit chápat svět a dávat věcem smysl, mít odvahu a zodpovědnost, vypěstovat si vůli pro utváření vlastní historie a nepostrádat schopnost soucítit. Komunikativní kompetence jsou pro tuto oblast nezastupitelné.\"
Vybavují se mi různé \"dramatizace\", kdy byli žáci postaveni do nějaké situace a po scénce následovala diskuze. Tyto aktivity kladou na učitele (i žáky) zvýšené nároky (mohla bych opět zopakovat ty dovednosti, které cituji z článku), ale výsledkem je vždy intenzivní prožitek a mnohé \"ujasnění si\" postoje.
Děkuji za zajímavý článek.
Komentář
Osamostatnění literární výchovy nemůže bránit \"celostnímu přístupu k textu\". Osamostatnění naopak může přinášet nemalé výhody. Například jasně definovaná časová dotace nebo odlišný přístup při hodnocení a klasifikaci. Za výzkum by stálo, jaké postavení v oné triádě literární výchova vlastně má: nakolik se literární výchova stává popelkou, nebo otesánkem.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.