Analýza současného stavu výuky videoartu na školách a základní v
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Text se zabývá možnostmi využívání nových médií ve výuce výtvarné výchovy jako prostředku ke zvyšování vizuální gramotnosti. Přestože není pochyb o tom, že se jedná o snahy potřebné a žádoucí, problém je (ale nikoliv problém tohoto textu), že se zatím můžeme vztahovat pouze k názvu vizuální gramotnosti, ale nikoliv k jeho obsahu. Není doposud definováno, co vizuální gramotnost je, neexistuje oborově zaštítěná a přijatá definice, která je rovněž i závazkem pro vyvíjení dalších aktivit směrem k edukaci. To, na co text upozorňuje, je „mezioborovost“, které se pro další úvahy nad vizuální gramotností nelze vyhnout. Situace je v současné době proměněna skutečností, že je definován vzdělávací obsah filmové/audiovizuální výchovy, a tedy konkrétně vymezené pole, v němž se další úvahy nad vizuální gramotností nejen mohou, ale i musí odehrávat. Inspirativní příspěvek zcela přirozeně vybízí k otázce, jak a čím může videoart – videoexperiment podpořit vizuální gramotnost. Zdá se, že jedním z klíčových pojmů, od kterého je možné při dalších úvahách vycházet, je prostor v proměnách a vztazích. Prostor jako základní vizuální element dostává masovým vstupem nových médií do školní praxe novou kvalitu spojující vizualitu se sociální skutečností.
Text se zabývá možnostmi využívání nových médií ve výuce výtvarné výchovy jako prostředku ke zvyšování vizuální gramotnosti. Přestože není pochyb o tom, že se jedná o snahy potřebné a žádoucí, problém je (ale nikoliv problém tohoto textu), že se zatím můžeme vztahovat pouze k názvu vizuální gramotnosti, ale nikoliv k jeho obsahu. Není doposud definováno, co vizuální gramotnost je, neexistuje oborově zaštítěná a přijatá definice, která je rovněž i závazkem pro vyvíjení dalších aktivit směrem k edukaci. To, na co text upozorňuje, je „mezioborovost“, které se pro další úvahy nad vizuální gramotností nelze vyhnout. Situace je v současné době proměněna skutečností, že je definován vzdělávací obsah filmové/audiovizuální výchovy, a tedy konkrétně vymezené pole, v němž se další úvahy nad vizuální gramotností nejen mohou, ale i musí odehrávat. Inspirativní příspěvek zcela přirozeně vybízí k otázce, jak a čím může videoart – videoexperiment podpořit vizuální gramotnost. Zdá se, že jedním z klíčových pojmů, od kterého je možné při dalších úvahách vycházet, je prostor v proměnách a vztazích. Prostor jako základní vizuální element dostává masovým vstupem nových médií do školní praxe novou kvalitu spojující vizualitu se sociální skutečností.
videoart
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Marie Hlávková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 08. 02. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.