Objektivita v médiích – Homogenita mediálního pole
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
                                        Anotace
Text je výňatkem z článku Objektivita v médiích – mediálně pedagogický pohled, který vyšel v časopise Pedagogika v červnu 2010. Masová komunikační média významně ovlivňují charakter edukačně-socializačního procesu v moderní společnosti. Mediální obsahy, jimž je publikum vystaveno, však podléhají konkrétním principům a metodám žurnalistické práce s realitou. Článek studuje vlastnosti a účinky novinářské objektivity, kterou chápe jako hlavní konstitutivní princip profesionálního žurnalismu, v kontextu společenské komunikace, edukace a socializace. V protikladu k obecně sdílenému chápání novinářské objektivity jako prostředku nestranného pozorování společenských jevů přichází autor s představou proměny funkce objektivity v nástroj mocenské kontroly obsahu veřejné komunikace. Novou úlohu teoretické pedagogiky spatřuje proto v rozvoji mediální pedagogiky jako disciplíny zaměřené na výzkum pedagogických aspektů fungování médií v moderní společnosti a přinášející, mimo jiné, hlubší porozumění charakteru mediální edukace a socializace nezbytné pro eliminaci jejich negativních důsledků.
                                            Text je výňatkem z článku Objektivita v médiích – mediálně pedagogický pohled, který vyšel v časopise Pedagogika v červnu 2010. Masová komunikační média významně ovlivňují charakter edukačně-socializačního procesu v moderní společnosti. Mediální obsahy, jimž je publikum vystaveno, však podléhají konkrétním principům a metodám žurnalistické práce s realitou. Článek studuje vlastnosti a účinky novinářské objektivity, kterou chápe jako hlavní konstitutivní princip profesionálního žurnalismu, v kontextu společenské komunikace, edukace a socializace. V protikladu k obecně sdílenému chápání novinářské objektivity jako prostředku nestranného pozorování společenských jevů přichází autor s představou proměny funkce objektivity v nástroj mocenské kontroly obsahu veřejné komunikace. Novou úlohu teoretické pedagogiky spatřuje proto v rozvoji mediální pedagogiky jako disciplíny zaměřené na výzkum pedagogických aspektů fungování médií v moderní společnosti a přinášející, mimo jiné, hlubší porozumění charakteru mediální edukace a socializace nezbytné pro eliminaci jejich negativních důsledků.
                                            
                                        
                                                    Edukace
                                                
                                                
                                                    hegemonie
                                                
                                                
                                                    komunikace
                                                
                                                
                                                    média
                                                
                                                
                                                    moc
                                                
                                                
                                                    objektivita
                                                
                                                
                                                    socializace
                                                
                                                
                                                    sociální kontrola
                                                
                                        hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  
                        Komentář může upravit pouze jeho autor.
                    
                hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
                    Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
                
            hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Základní atributy materiálu
- Autor: Petr Valenta
 - Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
 - Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
 - Datum vzniku: 20. 10. 2011
 - Umístění materiálu: -
 
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
 - Ročník: -
 - Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
 - Typ materiálu: článek
 - Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
 - Jazyk: Čeština
 - Otevřený zdroj: Ano
 
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay
      
        
        Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
    
          


Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.