Chatbot EMA
5 skvělé

Kindle 3 – nesnesitelná lehkost elektronického čtení

Autor
Ondřej Neumajer
Datum vložení
4. 12. 2018
41 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

3G
Amazon
čtečka
elektronický inkoust
internet
Kindle
wi-fi

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Ondřej Neumajer
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 05. 09. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Lukáš Križko 5.9.2011

Komentář

Pořád se nemůžu ubránit tomu, že jsou čtečky slepým ramenem vývoje. Podobně jako byly kdysi tak hojně nakupované multi-překladače, které měly nahradit slovníky a jež převálcovaly on-line slovníky a překladače. Jejich limitem je jejich jedno funkční zaměření, kterým je čtení. V tomto ohledu je multifunkční tablet už v tuto dobu o několik kroků napřed. 


Z textu jasně plyne, že knihu si přečtu snadno i na tabletu, ale na čtečce si video nezobrazím atp. 


Podobných slepých ramen v technologickém vývoji ve školství nalezneme více. Krásnou ukázkou jsou například dotykové tabule, módní vlna současného školství, které za pár let nahradí velké dotykové televize – multifunkční zařízení. 

Ondřej Neumajer 6.9.2011

Komentář

Když se to tak vezme, tak z hlediska času je vlastně každé technické řešení po určité době "slepým ramenem". Záleží na tom, za jak dlouho jej nová technologie vytlačí, kolika lidem v době své slávy pomůže a jak. Čtečky se nepochybně budou vyvíjet dále, brzy jistě budou umožňovat barvy, časem jistě i videa.


Používám čtečku i tablet každodenně a oboje má své specifické využití. Splynutí obojího bych se určitě nebránil, pokud by se tím ale nesetřely výhody obou zařízení.


Pro školy stojí otázka jinak. Je vhodné čtečky pro žáky na základní škole již dnes využívat? Myslím, že odpověď může každý učitel s vlastní pedagogickou zkušeností konfrontovat s článkem.

Martin Rusek 8.9.2011

Komentář

Osobně Kindle a jemu podobné jako slepé rameno nevidím. Výhodou je jasně to, že smartphone a jemu podobné svítí a tím zhoršují čtenářskou pohodu. Čítával jsem na LCD display chytrého zařízení a přechod na Kindle byl doslova blazámem na oko.

E Kocourek 27.9.2011

Komentář

Jistěže jsou čtečky slepé rameno vývoje. Pro ty, kteří se domnívají, že \"vlastně každé technické řešení po určité době //slepým ramenem//\". to naformuluji ještě jinak - čtečky jsou mrtvě narozené dítě. Jediná principiální výhoda elektronického inkoustu - nulová spotřeba při neobracení stránek - je převálcována představou, že čtenář by onu výhodu využil právě jen tehdy, kdyby čtečku používal v přesně stejném režimu, jako běžnou papírovou knihu. Jenže který čtenář tohle dokáže? Když už držím v ruce elektronické zařízení, chci přece listovat, chci skákat na odkazy a zase se vracet, porovnávat více stránek mezi sebou, atd. apod. Nežli čtečku s nízkou spotřebou, ale nepraktickým režimem, to už si raději připlatím za větší akumulátor.


Ten šílený výběr formátů, kterými Amazon to svoje zařízení ZABLOKOVAL proti praktickému použití, to mi trochu připomíná PDA řady Clié od firmy Sony. To byla svého času po hardwarové stránce naprosto špičková zařízení, ale použití předpotopního programového vybavení (ani tomu nechci říkat operační systém) a zejména nesmyslně ochranářské strategie firmy Sony (hudební soubory ochráníme proti všem, a nejvíc proti jejich najiteli) tu řadu nakonec potopila.


Závěrem: nevadí mi neschopnost přehrávat video, ale neschopnost rychle listovat. (Technologicky jde o stejný problém, o spotřebu energie.) A samozřejmě neochotou zobrazovat HTML výrobce dává velmi zřetelně najevo, že praktické použití tohoto zařízení prostě nepřipustí.

Ondřej Neumajer 25.10.2011

Komentář

...Po několika týdnech užívání čtečky jsem vizuálně rozpoznal všechny autory, jejichž portréty Amazon do Kindlu vložil. A to zcela automaticky a bez jakékoli píle. Toho by určitě bylo možné vhodně využít pro vzdělávání....


Tento návrh evidentně nenapadl jen mně. Jenže na vzdělávání myslím jen já, dušička akademická. U Amazonu na to šli jinak, zcela jistě výhodněji. Nová čtečka Amazon Kindle WiFi má tuto vlastnost: "Sponzorovaná verze se od klasické verze liší tím, že společnost Amazon a její partneři sponzorují tuto verzi výměnou za reklamu, která se zobrazuje po uspání čtečky. Ve standardní verzi se zde zobrazují portréty známých spisovatelů a spisovatelek. Reklama se začne zobrazovat po registraci u Amazonu a připojení přes WiFi nebo 3G k internetu. Čtení knih a dalšího obsahu není nijak ovlivněno."

Mgr. Ludmila Kovaříková 6.11.2011

Komentář

Dovedu si představit, že čtečka bude součástí školní nebo třídní knihovny. Při dílně čtení považuji za svou povinnost nabídnout současné (Pokud by tedy byl dostatečný výběr.) knihy dětem, které si knihu nepřinesou nebo nejsou rozhodnuty, co číst. Člověka pravděpodobně více láká obal knihy, ale ve čtečce by si žáci zase mohli vybírat podle žánrů, aniž by brali knihy z rukou ostatním. Některé by mohla přilákat ke čtení právě ona technologie. Poznámky ze čtení pak mohou sloužit ostaním jako recenze, podle kterých se jiné děti budou volit další četbu.


Samozřejmě, vše lze zařídit i jinak. Ale proč nevyužít toho, co nám současné technologie nabízejí?