Chatbot EMA
3 dobré

Vybraná témata z fyziky v informatice

Autor
Monika Černá
Datum vložení
4. 12. 2018
6 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Fyzika
ICT
LCD
optické vlákno
signál
signály

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Monika Černá
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 09. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ivan Ryant 7.9.2011

Komentář

Myslel jsem, že přesahy mezi předměty se pokrývají disponibilními hodinami, takže přesahy mezi ict a fyzikou buď vyučuje fyzikář a dostane disponibilní hodiny z ict nebo je naopak učí informatik - a fyzikář musí dát disponibilní hodiny z fyziky do ict. Nám se pak ovšem stává, že češtináři, angličtináři, zeměpisáři a kdekdo vůbec si do švp napíše \"hledání informací na internetu\" a dostane na to disponibilní hodiny z ict (a disponibilní je polovina z celkové hodinové dotace!) Potom mají ještě tu drzost, že chodí a žádají, abychom v ict naučili studenty pravidla sazby v texťáku, sazbu vzorců nebo abychom v rámci výuky informatiky zajistili správu webu s literárním časopisem. Další důkaz, že Bůh není, protože kdyby byl, tak by se na tohle nemohl dívat - ale jak se na to mohou dívat ti, kteří dohlížejí na švp - to nechápu. Asi taky nejsou... Na gymnáziu tuším v Rumburku na to šli chytře - naintegrovali celou informatiku do ostatních předmětů. Tam si češtináři a fyzikáři aspoň nemají na co stěžovat.


Pokud jde o jevy a pokusy popisované v článku, většinu z nich si může vyzkoušet každý návštěvník berlínského technického muzea - vřele doporučuji! Celá jedna budova je věnována jen pokusům z různých podoborů fyziky, některé jsou i dost drsné. Velmi pěkný pokus je nainstalovaný hned na prostranství před budouvou (lze jej vyzkoušet bez zaplacení vstupného) - dvě parabolické antény vzdálené několik desítek metrů namířené proti sobě, dva lidé dají hlavy do ohnisek a tiše spolu hovoří (v budově pak můžete zkusit něco podobného  pomocí zvukovodu). Kromě pokusů je berlínské technické muzeum pozoruhodné svou sbírkou lokomotiv, zejména parních - souvislost mezi termodynamikou a teorií informace je také jeden z přesahů. Tomu se budu podrobně věnovat ve své učebnici informatiky pro gymnázia.