Chatbot EMA
2 průměrné

Administrativní náležitosti vstupu žáka-cizince do školy

Autor
Petr Vodsloň
Datum vložení
4. 12. 2018
24 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

administrativní úkony
učitel
žák-cizinec

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Petr Vodsloň
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 06. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ivana Černá 2.7.2011

Komentář

Přehledné, jasné a v době přílivu cizinců do škol velmi potřebné. Stručně a jasně poskytuje rukověť pro ředitele, kteří jsou už tak zavaleni administrativou a potřebují si snadno ověřit prováděné kroky při přijímání žáka cizince.Myslím, že tento text ocení hlavně ti, kteří doposud zkušenost s problematikou žáků cizinců nemají nebo se s ní setkávali jen zřídka.

Kristýna Titěrová 13.7.2011

Komentář


Ráda bych upozornila, že dne 1. ledna 2008 vstoupila v platnost novela školského zákona (zákon č. 343/2007 Sb.), kterou se mění přístup cizinců ke vzdělávání a školským službám.



„Smyslem novely je naplnit právo dítěte na bezplatné základní vzdělávání deklarované Úmluvou o právech dítěte bez ohledu na to, zda na našem území pobývají oprávněně nebo neoprávněně. Novela zákona proto zajišťuje rovný přístup žákům plnícím povinnou školní docházku v základních školách, nižších stupních gymnázií a odpovídajících ročníků konzervatoře, jak k základnímu vzdělávání, tak ke školnímu stravování a školským službám (tedy např. školní družině).



Tento rovný přístup je zaručen všem dětem bez ohledu na to, z jaké země pocházejí, a to i v případech, kdy není prokázána legalita pobytu dětí na našem území.



Finanční prostředky jsou přidělovány školám na všechny žáky, včetně cizinců. Základní školy při přijímání dětí cizinců již nemají právo posuzovat oprávněnost jejich pobytu na území naší republiky.“ Převzato z portálu www.inkluzivniskola.cz, který se začleňováním dětí cizinců přímo zabývá.



Kristýna Titěrová, META o.s.


Mgr. et Mgr. Aleš Franc 14.7.2011

Komentář

Po přečtení článku pana Vodsloně musím v souladu s komentářem Kristýny Titěrové konstatovat, že autor článku ve svých prakticky a přehledně laděných doporučeních skutečně neakceptuje novelu školského zákona, tj. zákon č. 347/2007 Sb., kterým se dosti výrazně mění přístup cizinců ze třetích zemí ke vzdělávání a školským službám. Nové znění § 20 tak zajišťuje přístup k základnímu vzdělávání a souvisejícím školským službám všem cizincům za stejných podmínek jako státním občanům ČR bez ohledu na to, zda na našem území pobývají oprávněně či neoprávněně.


Z výše naznačených skutečností tedy vyplývá závěr, že sebepraktičtěji a sebepřehledněji zaměřený příspěvek, avšak vycházející z neplatné legislativy, tak ztrácí svou výpovědní hodnotu a může tedy způsobit více škody než užitku.   


Aleš Franc, NÚV a člen Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ)