Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Jaké jsou české děti - úvod

Autor
Miroslav Bocan
Datum vložení
4. 12. 2018
40 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

děti
hodnoty
Klíče pro život
NIDM
výzkum

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Miroslav Bocan
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 23. 04. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: neformální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jana Petrů 25.4.2011

Komentář

Ze zkušenosti učitele v pražské škole (12 let) vím, že mnohem více dětí, než vyplývá z vašeho průzkumu, nemá pravidelnou povinnost v domácnosti. Zajímalo by mě, kolik respondentů byly pražské děti. Také bych se chtěla zeptat, zda děti svou pomoc v domácnosti měly možnost definovat (jaké povinosti mají a kolik času jim musí věnovat). A ještě bych uvítala rozdělení na chlapce a dívky. Děkuji.
Miroslav Bocan 17.5.2011

Komentář

Dobrý den, v dotazníkovém šetření jsme se neptali na pravidelné domácí povinnosti a tudíž je skutečně možné, že odpověď \"Ano\" zvolily i ty děti, které doma s něčím pomáhají jen občas, dle aktuální potřeby rodičů, nikoliv pravidelně. Naším cílem ale ani nebylo zjišťovat pravidelnost povinností, protože tu si děti mohou vysvětlovat různě. Zájímalo nás spíš, jestli děti vůbec vnímají, že nějaké povinnosti mají. Pokud jde o rozdělení na chlapce a dívky, tak dívky uváděly o něco častěji než chlapci, že mají domácí povinnosti (dívky 78 % x chlapci 70 %, všechny věkové kategorie dohromady). V souboru bylo celkem 1118 chlapců a 1120 dívek. Skutečnost, že mají domácí povinnosti uváděly také častěji děti z lépe socioekonomicky situovaných rodin. Vliv vzdělání rodičů se příliš neprojevil, dětí vysokoškoláků pociťuje domácí povinnosti o něco více oproti dětem rodičů bez maturity (76 % x 72 %). Na čas strávený domácími povinnostmi a jejich povahu jsme se ptali v kvalitativní části šetření. Uváděny byly činnosti zcela předpokládané, především psaní úkolů a příprava do školy (denně), venčení domácího zvířete (denně), pomoc v domácnosti, např. mytí nádobí, úklid (různě - např. střídání se sourozencem), hlídání mladšího sourozence. Venkovské děti navíc uváděly péči o domácí zvířata, pomoc na zahradě, s údržbou domu apod. Respondentů z Prahy bylo 189, viz tabulka v textu.