Chatbot EMA
1 slabé

Opakujeme si deriváty uhlovodíků

Autor
Mgr. Aleš Chupáč
Datum vložení
22. 3. 2018
14 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

deriváty uhlovodíků

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Aleš Chupáč
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 27. 05. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 7.6.2010

Komentář

Vážený pane kolego, oceňuji Váš přístup se zapojením křížovky. Dovolte mi však malou poznámku. Je opravdu nezbytné, aby žáci na základní škole operovali termíny jako je halogenderivát či hydroxylová funkční skupina apod.? Jednotlivé řádky Vaší křížovky mi nepřijdou dostatečně vyvážené. Rozhodně ale řádky 2, 4, 5 (možná chybí slůvko triviálně - u názvu kyseliny, 6 a 7 jsou ukázkou velice rozumně zvolených termínů.
Aleš Chupáč 15.6.2010

Komentář

Dobrý den, pane kolego (?), odpovídám na Váš dotaz: domnívám se (na základě zkušeností - praxe), že žák na základní škole by měl znát pojmy halogenderivát či hydroxylová funkční skupina. Vzhledem k tomu, že jste nejspíše opačného názoru, pak bych velmi rád znal důvody. Děkuji.
Martin Rusek 17.6.2010

Komentář

Dobrý den, pane kolego, díky za odpověď. Přesně nerozumím, jak má praxe, tedy reálné učení, souviset s názorem na samotný obsah učiva. Můžu Vás poprosit o vysvětlení?
Jsem velmi rád, že se ptáte na důvody mého nesouhlasu. V českém školství mezi učiteli panuje nešvar předimenzovávání výuky poznatky. Na nás je to měnit. Jistě svůj obor znáte, to je ovšem stránka obsahu. Mimo stránku technologickou do učitelova profilu spadá stránka pedagogická, v níž musí být nutně zahrnuta i schopnost povznést se nad poznatky a elementarizovat učivo. V RVP je přímo zmíněno, že učivo týkající se derivátů by se mělo vztahovat k v praxi významným alkoholům a karboxylovým kyselinám. Tím to ale, celkem rozumně, končí. Proto si myslím, že by postačili pouze zástupci jednotlivých derivátů, leč pojmy, o nichž se bavíme, v hodině můžou zaznít. Jít dál a zkoušet tuto kategorizaci vede opět k dalšímu prohlubování propasti mezi chemii, kterou se žáci učí a životem. Nebo máte jiný názor?
Aleš Chupáč 18.6.2010

Komentář

Dobrý den, naše debata by asi byla trochu širšího charakteru, nejlépe však osobní, mám pocit, že jste z Prahy- souhlasí? (dle sborníku z konference v HK z minulého roku), nicméně monžá lépe alespoň mailem, vyhovuje Vám tato komunikace? Zdraví Aleš Chupáč